Când se deschide șantierul în trafic pe ruta Câmpulung – Fundata. Câți kilometri de drum vor fi modernizați ca afară? În august 2023, constructori din România, Bulgaria și Turcia au depus oferte la contractele de peste 700 de milioane lei pentru modernizarea a 74 de kilometri dintre Câmpulung, Bran și Brașov, tronsonul din Culoarul Rucăr-Bran unde nu s-au făcut lucrări în cadrul contractului de acum 10 ani cu Azvi (detalii aici).
CITEȘTE ȘI. Argeșul pe primul loc. Unde se va construi un super bloc pentru medici
– LOT 1 km 54+050 – km 92+000, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Argeș (Câmpulung – limita dintre județele Argeș și Brașov);
– LOT 2 km 92+000 – km 128+250, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Brașov (limita dintre județele Argeș și Brașov – intrarea în municipiul Brașov). Proiectul prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic.
CITEȘTE ȘI. VIDEO. Mașina care te face să tresari în trafic! Face furori și în 2024
Lucrările vizează, pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, și modernizarea a 13 poduri, resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale. O schimbare importantă va fi și lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian”.
CITEȘTE ȘI. Mii de oamenii scoși în stradă. Are loc un super festival
„DN 73 este un drum național european (E574) și se desfășoară pe teritoriul a două județe: Argeș și Brașov. Sectorul de la km 13+800 – km 42+850 și km 54+050 – km 92+000 se desfășoară pe teritoriul județului Argeș, iar sectorul de drum de la km 92+000 – km 128+250 pe teritoriul județului Brașov.
CITEȘTE ȘI. Abonează-te la canalul de WhatsApp – Ziarul din Muscel și află primul cele mai importante știri ale zilei
Când se deschide șantierul în trafic pe ruta Câmpulung – Fundata. Câți kilometri de drum vor fi modernizați ca afară?
Dintre cele 13 poduri care se regăsesc între km 54+050 – km 128+250, 7 poduri sunt parțial executate, 2 poduri sunt noi, 2 poduri au nevoie de lucrări complete de reabilitare, iar 2 poduri nu mai fac obiectul acestui proiect, fiind cuprinse în alte Contracte. Din 135 podețe, 19 au fost realizate în cadrul contractului reziliat, iar 116 au rămas de executat sau reparat.
CITEȘTE ȘI. VIDEO. Locul de poveste din Muscel, cu cazare în munții care străbat Europa
Suplimentar faţă de soluţiile iniţiale, este prevăzută lărgirea la 4 benzi a drumului DN 73, între km 126+050 – km 128+250, pe 2,20 km, lărgire necesară datorită valorilor mari de trafic, precum și a geometriei drumurilor DN 73G și DN 73, km 128+250 – Brașov, ambele având profile de 4 benzi de circulație, zona unde în cadrul Studiului de Fezabilitate inițial era prevăzută menținerea platformei existente. Tot suplimentar sunt prevăzute fundaţii adâncite de parapeţi pe 7.266 m.
CITEȘTE ȘI. Merită să știe toată lumea! Mica Elveție de lângă Câmpulung Muscel
Degradările constatate pe toată lungimea sectorului de drum studiat, pe care nu s-au realizat lucrări în cadrul contractului reziliat, sunt: fisuri și crăpături în stratul de uzură, pelade, faianțări, suprafețe cu ciupituri, suprafețe șlefuite, cedări de acostamente, rupturi de margine, degradări produse de lucrările de canalizări în special în localități. Degradările provocate de fenomenul de îngheț – dezgheț sunt: burdușirile, tasări, faianțări și văluriri”, arată Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare.
CITEȘTE ȘI. Ce se întâmplă cu a 13-a PENSIE, din luna septembrie
Compania de Drumuri urmează să semneze cu ARL Cluj (parte a grupului Strabag) contractul pentru modernizarea DN 73 Câmpulung – Fundata, confirmând informația dată pe surse de Economedia încă din luna mai, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins contestația depusă de constructorul Groma Hold din Bulgaria, desemnat inițial câștigător.
La peste un an de la lansarea licitației, după trei contestații admise la CNSC (detalii aici) și după reevaluarea ofertelor, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, i-a desemnat oficial pe clujeni câștigători ai contractului de aproape 500 milioane lei.
CITEȘTE ȘI. Cât e rata lunar pentru o Dacia Jogger hybrid în 2024, dacă o cumperi în leasing pe 5 ani
Inițial, asocierea condusă de constructorul Groma Hold din Bulgaria câștigase licitația.
Groma Hold (Bulgaria), a depus ofertă doar pentru Lotul 1, iar ARL Cluj pentru ambele loturi.
Compania ARL Cluj este deținută de Strabag, constructor care a finalizat cu 8 luni înainte de termen lotul Chețani – Câmpia Turzii de pe A3 Transilvania.
CITEȘTE ȘI. Codul Rutier 2024. Ce trebuie să știe toți bicicliștii și trotinetiștii. E o mare obligație
Urmărește știrile Ziarului din Muscel și pe pagina de Facebook, pe grupul Cititorii Ziarului din Muscel, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp.