Șocant. La ce prețuri ajung bateriile electrice și hibride pentru mai multe mărci la mare căutare pe piața din România. Bateria valorează uneori jumătate din prețul mașinii. Mașinile electrice sunt compuse din mult mai puține piese decât echivalentele lor cu motor cu combustie, o diferență care se regăsește în mare parte în lanțurile lor de propulsie.
CITEȘTE ȘI. Vom avea permis de conducere internațional. Cum se obține. Nu e ca cel pe care îl avem acum în portofel
Cu toate acestea, ele sunt vândute la un preț mult mai mare. Acest lucru se datorează costului bateriilor lor, ale căror celule conțin materiale rare. Valoarea unei baterii poate depăși jumătate din valoarea unui vehicul electric, dar această proporție variază foarte mult de la o mașină la alta.
CITEȘTE ȘI. Uimitor cum a fost transformată această casă de niște mâini dibace! Dacă toate ar ajunge așa, ar fi vis!
Renault utilizează în prezent baterii litiu-ion NMC (nichel-mangan-cobalt) de la furnizorul sud-coreean LG pentru vehiculele electrice. În timp ce bateriile chinezești sau japoneze sunt utilizate pentru hibrizi. Excluzând microhibricele, cea mai ieftină dintre „bateriile” utilizate de constructorul auto este, logic, cea mai mică.
CITEȘTE ȘI. Cum a ajuns Dacia Sandero cea mai vândută mașină în România, dar și în Europa
Șocant. La ce prețuri ajung bateriile electrice și hibride pentru mai multe mărci la mare căutare pe piața din România
CITEȘTE ȘI. Bolizi de lux, de milioane de euro, într-o paradă uimitoare pe Transfăgărășan. Imagini rare
Este vorba de bateria utilizată la hibrizii nereîncărcabili Clio, Captur Arkana și Symbioz, care este instalată și la Dacia Jogger și Duster cu același motor 1.6 Full Hybrid. Cu o capacitate de 1,2 kWh și o tensiune de 230 V, are un preț de 3.500 de euro stabilit de Renault. Aceste vehicule au în comun platforma modulară CMF-B. Arhitectura CMF-CD a modelelor Austral, Espace și Rafale 1.2 Full Hybrid este echipată cu o baterie de 1,7 kWh la un cost suplimentar de 500 euro.
CITEȘTE ȘI. Clienții Revolut trebuie să știe urgent asta! Schimbări majore din luna octombrie
În schimb, impunătoarea baterie de 87 kWh și 400 V a modelului Renault Scénic E-Tech 100% electric în versiunea Long Range costă nu mai puțin de 25.000 de euro. Asta pentru un vehicul care pleacă de la 46.990 de euro cu această echipare. Din fericire pentru proprietari (cel puțin pentru primii), Renault oferă o garanție pentru bateriile sale de tracțiune, cu o limită de capacitate de 70% după opt ani sau 160.000 km – standardul actual al industriei.
CITEȘTE ȘI. Veste uriașă pentru toți românii care dețin electrocasnice
Bateria de 60 kWh oferită și pentru SUV costă „doar” cu 3.000 de euro mai puțin, dar cu 5.000 de euro mai mult decât într-un Mégane E-Tech. Reflectând probabil ajustarea marjelor mărcii în funcție de model. Ambele mașini sunt construite în jurul bazei tehnice AmpR Medium (fosta CMF-EV).
CITEȘTE ȘI. Oferta generoasă a celor de la Holcim pentru o carieră solidă în fabrica din Câmpulung Muscel
O inovație foarte așteptată, Renault 5 E-Tech bazat pe platforma AmpR SMall (anterior CMF-B EV) este lansat cu o baterie de 52 kWh care costă 14.400 euro (celule Envision produse în China și asamblate la Douai), în așteptarea unei versiuni mai puțin puternice și mai accesibile (celule Envision fabricate la Douai în Franța).
Adică mai mult decât dublul prețului unei baterii Dacia Spring. Complet asamblată în China pe o bază tehnică separată, comună cu Dongfeng, aceasta este echipată cu un pachet de 26,8 kWh de la producătorul local Sunwoda, în valoare oficială de 7.000 euro.
CITEȘTE ȘI. Furtuni electrice. Zilele din septembrie când au loc în România
Prețul bateriilor în grupul Renault
Marcă | Model | Capacitate | Putere | Preț baterie |
Hibrid | ||||
Dacia | Duster 1.6 Hybrid 140 ch | 1,2 kWh | 230 V | 3 500 € |
Dacia | Jogger 1.6 Hybrid 140 ch | 1,2 kWh | 230 V | 3 500 € |
Renault | Arkana 1.6 E-Tech Full Hybrid 145 ch | 1,2 kWh | 230 V | 3 500 € |
Renault | Captur 1.6 E-Tech Full Hybrid 145 ch | 1,2 kWh | 230 V | 3 500 € |
Renault | Clio 1.6 E-Tech Full Hybrid 145 ch | 1,2 kWh | 230 V | 3 500 € |
Renault | Symbioz 1.6 E-Tech Hybrid 145 ch | 1,2 kWh | 230 V | 3 500 € |
Renault | Austral 1.2 E-Tech Full Hybrid 200 ch | 1,7 kWh | 400 V | 4 000 € |
Renault | Espace 1.2 E-Tech Full Hybrid 200 ch | 1,7 kWh | 400 V | 4 000 € |
Renault | Rafale 1.2 E-Tech Full Hybrid 200 ch | 1,7 kWh | 400 V | 4 000 € |
Hibrid reîncărcabil | ||||
Renault | Mégane 1.6 E-Tech Plug-in Hybrid 160 ch | 9,8 kWh | 400 V | 9 000 € |
Renault | Mégane Estate 1.6 E-Tech Plug-in Hybrid 160 ch | 9,8 kWh | 400 V | 9 000 € |
Electric | ||||
Dacia | Spring 65 ch | 26,8 kWh | 262,8 V | 7 000 € |
Renault | Twingo E-Tech 81 ch | 22 kWh | 400 V | 12 000 € |
Renault | 5 E-Tech EV52 150 ch | 52 kWh | 400 V | 14 400 € |
Renault | Zoe R110 / R135 | 52 kWh | 400 V | 15 000 € |
Renault | Kangoo E-Tech 120 ch | 45 kWh | 400 V | 15 000 € |
Renault | Grand Kangoo E-Tech 120 ch | 45 kWh | 400 V | 15 000 € |
Renault | Mégane E-Tech Autonomie Urbaine 130 ch | 40 kWh | 400 V | 12 000 € |
Renault | Mégane E-Tech Autonomie Confort 130 / 220 ch | 60 kWh | 400 V | 17 000 € |
Renault | Scénic E-Tech Autonomie Confort 170 ch | 60 kWh | 400 V | 22 000 € |
Renault | Scénic E-Tech Grande Autonomie 220 ch | 87 kWh | 400 V | 25 000 € |
CITEȘTE ȘI. Abonează-te la canalul de WhatsApp – Ziarul din Muscel și află primul cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Ziarului din Muscel și pe pagina de Facebook, pe grupul Cititorii Ziarului din Muscel, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp.