Fiara de plastic, la prețul unui TV care a scos Câmpulung Muscel din anonimat. Povestea Daciei „Lăstun“ ar fi trebuit să fie pentru români cam ce a fost Fiat 500 pentru italieni, Renault 5 pentru francezi, VW Beetle pentru germani.
O mașină din gama mini, mai degrabă pentru tineret. O maşină de oraş, potrivită pentru transportul urban. A fost ideea și dorința lui Nicolae Ceaușescu, care le-a trasat proiectanților sarcini stricte: vehiculul trebuia să aibă un preţ cât un televizor, 500 de kilograme, consum de 3 litri/100 de kilometri şi să fie sub trei metri lungime.
CITEȘTE ȘI. Mașinile care fac senzație pe șosele și turate la maximum vor căra pachetele lui Moș Crăciun prin Câmpulung Muscel
„Lăstunul“ s-a produs la Timişoara din 1988 până în 1991, iar pe poarta Uzinei Autoturisme au ieşit aproximativ 5.400 de maşini. Mulți spun că la vremea aceea era cea mai proastă mașină produsă în Europa. Au existat trei serii ale modelului Dacia 500.
CITEȘTE ȘI. ATENȚIE. Camere video inteligente, cu recunoaștere facială în trafic. Unde sunt ascunse!
Prima avea toate elementele de caroserie din fibră de sticlă, ușile din fibră de sticlă, fără tapiţerie la interior, scaunele îmbrăcate în vinil, stopuri mici, fără lumini de mers înapoi și grila frontală integrată în capotă. A doua serie venea cu îmbunătățiri: avea elemente de caroserie atât din tablă, cât și din fibră de sticlă, uși din tablă, tapiţate la interior și scaune îmbrăcate în vinil sau tapiţate.
CITEȘTE ȘI. E belea. Câte semafoare vor apărea pe DN 73, Câmpulung – Rucăr
Cum a ajuns Dacia 500 Lăstun la Câmpulung Muscel
La sfârșitul săptămânii a avut loc o nouă ediție a Retro Paradei de Toamnă. Aceasta a avut loc la Muzeul Automobilismului Românesc de la Apa Sărată. Prezenți la eveniment au fost pasionați ai vehiculelor de epocă și nostalgici ai modelelor românești vechi. În centrul atenției a fost Dacia 500 Lăstun.
CITEȘTE ȘI. Nostradamus și Baba Vanga au făcut aceeași prediciție terifiantă pentru Europa și America. Ce aduc alegerile și anul 2025
La manifestare a fost prezent și cel care a proiectat și testat Lăstunul, fiind vorba de Paul Pascu, proiectant Lăstun. Designerul mașinii Lăstun își amintește că iubirea sa pentru automobilism s-a născut încă din copilărie. Mai târziu a făcut parte din echipa celor care lucrau la realizarea noului Lăstun, de atunci adică alături de Radu Teodorescu, designer. Printre puținii proprietari ai Dacia 500 Lăstun, la evenimentul de la Apa Sărată s-a aflat și unul din Prahova. Acesta și-a etalat cu mândrie modelul său la care ține foarte mult.
CITEȘTE ȘI. Produsul de 2 LEI după care încă mai aleargă lumea și strânge cozi ca pe vremea lui Ceaușescu
Pentru bijuteria sa, prahoveanul a avut câteva oferte tentante, însă acesta nu a fost dispus să renunțe nici în ruptul capului.
CITEȘTE ȘI. Abonează-te la canalul de WhatsApp – Ziarul din Muscel și află primul cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Ziarului din Muscel și pe pagina de Facebook, pe grupul Cititorii Ziarului din Muscel, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp.