La începutul lunii august 2014, au început lucrările pe tronsonul de la Bemo spre Câmpulung, asta după ce la data de 19 mai 2014 a fost semnat contractul de finanţare.
Au trecut aproape patru ani, iar din toată lucrarea, de la Piteşti până la Fundata, limita cu judeţul Braşov, care are un total de 103,25 kilometri s-a realizat nici 30%. Pe porţiunea de drum Piteşti-Câmpulung mai este doar un singur semafor, iar constructorii au dispărut pentru că au scăzut temperaturile.
Anul acesta s-a lucrat prea puţin, deoarece constructorii nu şi-au primit banii, iar mulţi dintre ei au stat numai prin procese, pentru a-şi recupera sumele restante.
Acum, toate semafoarele s-au mutat pe tronsonul de drum Valea Mare Pravăţ – Rucăr. Sunt cel puţin 4 semafoare pe un sens şi se circulă cu limitări de viteză.
După cum arată ultima analiză făcută de către Compania Naţională de Drumuri, veştile nu sunt tocmai bune. Aşa cum v-am spus, din DN 73 Piteşti-Braşov s-a realizat aproximativ 30%, aşa că, până la încheierea lucrării, mai avem mult de aşteptat.
Contractul a fost câştigat de asocierea de firme Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development SRL – Tractebel Engineering SA, cea care a realizat şi proiectul, pentru suma de 275,86 milioane de lei, din care a încasat 37,45%. Proiectul tehnic a fost revizuit în 2015, iar, din nefericire, au apărut lucrări suplimentare, constând în relocări de utilităţi şi consolidări, ceea ce va duce, cel mai sigur, la prelungirea duratei de execuţie, dat fiind faptul că aceste schimbări din proiect atrag cu sine şi obţinerea de noi acorduri şi avize, cât şi exproprieri. Conform Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, DN 73, până la Braşov, va fi finalizat în 2018, dar în ritmul în care decurg lucrurile cu siguranţă lucrările vor fi gata şi se va tăia panglica în 2030.
Conform proiectului, principalele obiective au fost reabilitarea şi modernizarea a 103,25 kilometri de drum naţional; reabilitarea a 15 poduri; construirea a 9 poduri noi; şi amenajarea a 33 de intersecţii.