Alan Clark, un scoţian care a venit pentru prima dată în România în 2001, când avea o firmă de consultanţă, a creat un brand de cidru – Clarks – produs doar din mere româneşti – care a ajuns deja în peste 30 de localuri din Capitală, dar şi pe piaţa din Bulgaria. S-a îndrăgostit de România, s-a căsătorit cu o româncă, iar de aici a mai fost doar un pas până la primele etichete de cidru, scrie revista Business Magazin. A început să prepare cidru pentru consum personal în Argeş, la Lerești, unde el şi soţia lui au o casă şi o livadă de meri.
Alan Clark s-a apucat să facă cidru pentru consum propriu în 2013, culegând merele din livada soţiei, care avea 30 de pomi în Lereşti, judeţul Argeş.
Producătorul de cidru Clark’s Cider din comuna Lereşti, judeţul Argeş, o companie cu acţionariat scoţian deţinută de Alan Clark, mizează pe afaceri de 100.000 de euro anul acesta, vânzări de două ori mai mari faţă de anul precedent, după ce reprezentanţii companiei s-au listat cu cidrul de mere marca Clark’s în lanţul de magazine de comerţ modern Kaufland.
„Vindem în mai multe baruri şi restaurante din Bucureşti, în jur de 30 de localuri, iar de 10 zile am intrat în Kaufland. Nu a fost dificil să pătrundem. Sunt mai exigenţi, dar până la urmă am ajuns la un acord cu ei. Mai vindem şi în Lidl – însă doar de şase ori pe an, când e «Săptămâna românească», şi participăm la 5-6 festivaluri de bere artizanală sau târguri agroalimentare pe an, care ne ajută mai mult ca expunere decât vânzări“, a declarat pentru ZF Alan Clark, directorul general al companiei Clark’s Cider.
Sursa foto: www.businessmagazin.ro şi ZF