Povestea din spatele mașinilor de epocă! Retroparada Primăverii 2019, eveniment organizat de Retromobil Club România (RCR), în colaborare cu Muzeul Automobilului Românesc a adus în Câmpulung, duminică, 14 aprilie, zeci de autoturisme de epocă din județul Argeș și nu numai. Cel mai vechi model al Retroparadei a fost și în acest an primul IMS fabricat în 1957.
Gura târgului a fost ruptă însă de un trabant modificat cu chipul unui personaj din desenele animate, alături de care au stat și alte frumuseți ale motorizatelor pe patru roți. De data aceasta vă facem cunoscută povestea din spatele acestor bijuterii pe patru roți.
Au renunțat la parada prin oraș iar cei prezenți au putut afla povestea mașinilor care au participat la evenimentul organizat la Câmpulung și în paralel în alte 27 de orașe ale țării.
Cătălin Răpițeanu a vorbit despre trapibucșă o mașină care a atras atenția tuturor, în special copiilor.
,,De profesie sunt inginer auto, am avut boala mașinilor de mic, până am avut o Dacia 1100, acum vreo 10 ani, a aparut filmul Cars, l-am văzut de foarte multe ori, mi-a atras atenția partea din față a unui trabant și acel personaj, cum a fost tradusă în românește bucșă. Am găsit la cineva în urmă cu un an, un trabant abandonat, l-am reparat și în aproape două săptămâni am creat acest personaj. Munca mea de aproape 90% fiind ajutat de fratele meu, la părțile de vopsit. Este o minune pentru copii, plăcerea cea mai mare a mea este să văd zâmbetul unui copil mai ales atunci când recunosc personajul”, a vorbit în fața celor prezenți, Cătălin Răpițeanu.
Cei prezenți sunt colecționari și restauratori de mașini. Prezent a fost George Bigu de la Ploiești ce deține un parc cu 50 de mașini de colecție, în dotare având atât mașini sovietice cât și amerciane, spre deosebire de colegii de la Câmpulung ce au aproape doar mașini românești. Ploieșteanul a venit la Câmpulung cu un Gaz 63 ce a fost vedetă de cinema după ce a jucat în mai multe filme.
ARO 10 este o mașină unică în felul ei și are și o poveste frumoasă.
,,ARO 10 nu a fost făcut pentru Marea Britanie în multe exemplare, ei sunt învățați cu mult lux, dar să cheltuie puțin. În Anglia mai sunt înregistrate doar 6 exemplare. Este gama de vârf a vremurilor respective, anul de fabricație este 1988, dar înregistrat în circulație la Revoluție. Totul a plecat de la dorința mea cea mai mare de a conduce o mașină adevărată, în Anglia. Am căutat un ARO a venit într-un final și am profitat mai mult de faptul că fac parte din marea familie Aro care a lucrat pe la uzina din Câmpulung”, a declarat proprietarul mașinii.
În cadrul acestui eveniment organizat de Retromobil Club România (RCR), în colaborare cu Muzeul Automobilului Românesc vedetele primăverii au fost expuse în curtea muzeului de la Apa Sărată, pe șoseaua națională, numărul 67, după care organizatorul Emil Hagi le-a oferit câte o diplomă participanților în incinta Căminului Cultural.