Conducerea D.G.A.S.P.C Argeș a făcut public bugetul instituției. Cei mai mulți bani ai instituției sunt cheltuiți cu persoanele cu handicap, în jur de 90.000 lei.
Bugetul total al D.G.A.S.P.C. Argeş este de 149.124 mii lei, din care: 43.365 mii lei cheltuieli cu personalul; 15.691 mii lei cheltuieli materiale; 89.359 mii lei transferuri pentru persoanele cu handicap; 709 mii lei cheltuieli de capital. O parte din aceşti bani provin de la Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, care finanţează cheltuielile privind serviciile sociale, după cum urmează: 19.411 mii lei pentru susţinerea sistemului de protecţie a copilului; 19.623 mii lei pentru susţinerea centrelor cu persoane cu dizabilităţi; 89.359 mii lei pentru transferuri privind drepturile persoanelor cu handicap (indemnizaţii, transport).
Aşadar, de la Consiliul Judeţean Argeş s-a primit suma de 20.731 mii lei, reprezentând doar 13,9 % din banii alocaţi instituţiei noastre. Cu privire la numărul persoanelor (copii + adulţi) care beneficiază de servicii sociale, vă informăm că la nivelul judeţului Argeş situaţia la data de 31.07.2016 se prezintă astfel: 376 copii aflaţi în centre de tip rezidenţial (din care 166 sunt cu handicap); 374 copii aflaţi în plasament la asistenţi maternali profesionişti (din care 89 sunt cu handicap); 291 copii aflaţi în plasament la rude până la gradul IV ori alte persoane/familii (din care 45 sunt cu handicap); 393 copii aflaţi în centre de zi şi de recuperare ale direcţiei (din care 301 sunt cu handicap); 1.612 copii încadraţi într-un grad de handicap (din care: 751 cu handicap grav, 308 cu handicap accentuat, 551 cu handicap mediu şi 2 cu handicap uşor); 28.884 persoane adulte încadrate într-un grad de handicap (din care: 6776 cu handicap grav, 17141 cu handicap accentuat, 4412 cu handicap mediu şi 555 cu handicap uşor); 620 persoane adulte aflate în centre de tip rezidenţial; 276 persoane adulte care beneficiază de servicii de recuperare; 34 persoane adulte care beneficiază de servicii de îngrijire la domiciliu.
]]>