Cetățenii din judeţul Argeş aflați în străinătate vor putea obține, într-o perioadă de timp mai scurtă și parcurgând o procedură mai simplă, documente cu valoarea juridică a unui certificat de cazier judiciar, după ce Guvernul a modificat legislația în acest sens, printr-o Ordonanță adoptată. Astfel, argeşenii şi muscelenii aflaţi în străinătate vor avea la dispoziție o procedură informatizată de obținere a cazierului judiciar, ca parte a Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (SIMISC). SIMISC face parte din amplul proces de informatizare și modernizare a prestării tuturor serviciilor consulare demarat de MAE, prin crearea unei platforme electronice integrate, cunoscută sub denumirea „E-cons”, ce integrează mai multe sisteme informatice care deservesc domeniul consular. În ceea ce privește simplificarea procedurilor privind cazierul judiciar, la propunerea MAE și a MAI, Guvernul a adoptat modificarea și completarea Legii nr.290/2004 privind cazierul judiciar. Potrivit noilor reglementări, misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate vor avea competența să elibereze adeverințe cu valoarea juridică a unor certificate de cazier judiciar, pe baza verificărilor efectuate în evidențele autorităților române competente. Aceste adeverințe se vor elibera în maximum 10 zile de la data solicitării, vor fi valabile 6 luni de la data eliberării (perioadă identică cu cea a certificatelor de cazier judiciar eliberate în țară) și se vor utiliza exclusiv în străinătate. Reglementările adoptate reprezintă primul pas pentru facilitarea obținerii simplificate a cazierului judiciar de către cetățenii români din străinătate.
Proiectul de ordonanță a fost postat pentru consultare publică, pe site-ul www.mae.ro, la adresa: http://www.mae.ro/sites/default/files/file/2014/transparenta_decizionala/2015.12.29_proiect_og_lege_290.pdf.