0.2 C
Campulung Muscel
joi, 21 noiembrie, 2024

ARO renaşte din propria cenuşă: prototipul de 80.000 de euro construit în curtea unei case!

Alte Știri

În curtea unei case din cartierul ieşean Bucium, un grup de patru studenţi de la Facultate de Mecanică din cadrul Universităţii Tehnice „Gh. Asachi“ Iaşi, lucrează de câteva luni la realizarea unui model proaspăt al legendarului vehicul de teren românesc ARO. Proiectul a început la exact 10 ani distanţă de când ultimul model ARO, ieşea pe uzina fabricii din Câmpulung Muscel. Chiar şi după un deceniu de la „decesul“ oficial, ARO are mii de admiratori serioşi în România, grupaţi în cluburi care încearcă să conserve tradiţia autovehiculului românesc. În perioada comunistă, ARO era clasificată a patra maşină de teren ca performanţe din toată lumea, după Jeep-ul american, Land Rover-ul britanic şi Toyota japoneză. De aceea, proiectul început la Iaşi este deja cunoscut în cercurile pasionaţilor de mecanică din România, iar finalizarea prototipului este aşteptată cu interes.

COSTURILE CONCEPTULUI: 50.000 – 80.000 DE EURO

Cei patru studenţi şi-au început aventura în primăvara anului 2013, atunci când unul dintre membrii echipei a câştigat un concurs de design organizat la Universitatea Tehnică din Iaşi. Tema a fost „ARO Revolution“ şi scopul a fost chiar renaşterea, la nivel conceptual, a mărcii de la Argeş. Din cele nouă proiecte înscrise în concurs, a câştigat cel al studentului Silviu Ceauşu, care s-a inspirat dintr-un alt vehicul românesc legendar, celebrul IMS.

Un drum lung şi anevoios

Drumul până la momentul în care maşina produsă de ei va putea fi văzută circulând pe străzile din România este încă lung. Costurile realizării prototipului sunt estimate la 50.000-80.000 de euro, bani care pot fi obţinuţi doar din sponsorizări sau din contribuţiile Universităţii Tehnice din Iaşi. Dacă un investitor va găsi că afacerea poate fi profitabilă şi va trece la producerea în serie a maşinii, atunci preţul de vânzare este estimat în plaja 20.000 – 30.000 de euro.

PROIECTUL, DEZVOLTAT PE PLATFORMA UNUI ARO 244

Ne-am propus dată de finalizare a prototipului, luna mai 2015. Ne încredem că cineva va dori să investească în producerea modelului. Mi-ar plăcea să fie chiar la Iaşi, unde este un pol important de ingineri mecanici. Noi am realizat un ONG, care se numeşte Mechanical Students Revolution, unde aşteptăm sponsorizări. În prima fază am investit 2.500 de euro primiţi de la sponsori pentru a cumpăra un ARO 244, ultimul model fabricat în România şi cel mai performant, cu motor şi cutie de viteze de la Toyota Hilux. Lucrăm pe el pentru a pune în practică conceptul“, a precizat Gabriel Calancea, student la Facultatea de Mecanică, coordonatorul proiectului.

Prototipul, intitulat iARO Camarad, este de tip pick-up şi se doreşte o maşină de off-road veritabilă, cu elemente de electronică la pragul minim, destinat cu precădere agricultorilor. sursă Adevărul

Ultimele Știri

ALINA GORGHIU. La anul de ziua partidului, când împlinim 150 de la fondarea PNL vom sărbători cu un președinte liberal al României!

ALINA GORGHIU. La anul de ziua partidului, când împlinim 150 de la fondarea PNL vom sărbători cu un președinte...

Alte știri din aceeași categorie