Bulgarii intervin în forță pe culoarul Rucăr – Bran. Drumul rușinii atrage atenția la maximum. Au fost desemnați constructorii pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a DN73, între Brașov și Câmpulung, a informat luni DRDP Brașov. Pe secțiunea din județul Brașov va lucra Viarom Construct, iar pe cea din județul Argeș a fost desemnată câștigatoare o asociere condusă de constructori bulgari.
DRDP Brașov urmează să semneze în cursul săptămânii viitoare contractul în valoare de 213,4 milioane de lei cu S.C. VIAROM CONSTRUCT S.R.L., declarat câștigător în urma procedurilor de achiziție publică. Reprezentanții DRDP Brașov menționează că pentru acest lot de 36 de kilometri au fost depuse patru oferte.
Bulgarii intervin în forță pe culoarul Rucăr – Bran. Drumul rușinii atrage atenția la maximum
Investiția prevede, printre altele, lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian.
CITEȘTE ȘI. Pe ce loc se află Dacia Duster și cine completează TOP 10, cele mai vândute mașini din Europa
Pentru executarea lucrărilor de pe teritoriul județului Argeș (sectorul dintre Câmpulung și limita dintre județele Argeș și Brașov) a fost desemnată asocierea GROMA HOLD EOOD & EVROPEISKI PATISHTA AD & S.C. GOTT STRASSE S.R.L. & S.C. PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L., însă a fost înregistrată și o contestație din partea uneia dintre firmele ofertante, astfel semnarea contractului se mai amână. Pentru lucrările de modernizare de pe acest sector de 38 de kilometri au fost depuse șase oferte, valoarea contractului fiind de 406,7 milioane de lei.
Pe porțiunea din Argeș a fost desemnată câștigătoare o asociere condusă de constructori bulgari
Cei de la Drumuri menționează că lucrările vor dura 18 luni după semnarea contractelor și predarea amplasamentului către constructori, care vor putea începe imediat șantierul având în vedere că lucrările au deja proiect tehnic aprobat și autorizație de construire. Investiția prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic.
CITEȘTE ȘI. Salarii în euro în România. Cum ar fi? Se schimbă banii din 2024
Pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, proiectul prevede și modernizarea a 13 poduri, resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat în primăvara anului trecut licitația pentru modernizarea a 74 de kilometri din DN73 Pitești – Câmpulung – Brașov. Valoarea estimată a lucrărilor este de 688,5 milioane de lei.
Pe secțiunea din județul Brașov va lucra Viarom Construct
Lungimea totală a sectorului vizat de modernizare este de 74,20 km., iar lucrările au fost împărțite în două loturi:
– Lot 1, km. 54+050 – km. 92+000, sectorul de pe teritoriul județului Argeș (Câmpulung – limita dintre județele Argeș și Brașov);
– Lot 2, km. 92+000 – km. 128+250, sectorul de pe teritoriul județului Brașov (limita dintre județele Argeș și Brașov – intrarea în municipiul Brașov).
CITEȘTE ȘI. Proprietarii de apartamente rupți cu amenzi în anul 2024. Noi reguli instaurate
CNAIR semnase cu asocierea Azvi SA – Straco Grup SRL – Tractabel un contract pentru modernizarea a 103 kilometri din acest drum național, care a început in 2014. În toamna anului 2020, a fost recepționat un sector de 28,85 kilometri.
În data de 24 martie 2022 a fost semnat contractul pentru servicii de verificare a proiectului tehnic de execuție pentru restul sectorului, contractul fiind la acea dată în curs de reziliere conform cererii executantului ce făcea obiectul unui dosar aflat pe rolul Tribunalului București. Ultimele date privind vechiul contract arată un stadiu al lucrărilor înainte de reziliere de 49,82%.