Cât de periculos devine un vehicul electric second-hand, implicat într-un accident.
O nouă lege adoptată de Parlament va condiționa vânzarea unei mașini de un document eliberat de Registrul Auto Român, denumit RAR Auto-Pass. Adrian Mitrea de la RAR spune că pericolul este chiar mai mare în cazul achiziționării un vehicul electric second-hand.
Cât de periculos devine un vehicul electric second-hand, implicat într-un accident
Marea problemă prezentată de Adrian Mitrea este reprezentată de schimbarea bateriilor.
„După mine, este mai periculos acum să cumperi o mașină electrică la mâna a doua decât o mașină pe combustie. (…) Sunt mașini electrice din primele generații de vehicule, care au apărut acum vreo 10 ani. La care unii sau alții au făcut niște upgrade-uri de baterie. Au luat o baterie de pe mașină mai nouă și au pus-o pe cea veche ca să-i crească autonomia.
De cele mai multe ori, mașina respectivă nu mai trece printr-un proces de reomologare individuală la Registru Auto Român. Dacă se întâmplă un accident mortal, avem niște exemple, din păcate foarte triste, o să faci pușcărie. Nu-i de glumă.
O baterie de două, trei ori mai mare decât a avut mașina electrică inițial înseamnă o baterie de două, trei ori mai grea.
Îți trebuie modificări la sistemul de frânare, la sistemul de suspensii, ca mașina să se comporte în circulație așa cum a fost proiectată de fabricanți”, a spus jurnalistul.