-2 C
Campulung Muscel
vineri, 22 noiembrie, 2024

Cât de scump se vinde cel mai bătrân ARO scos la vânzare pe OLX, fabricat la Câmpulung Muscel. Concurează cu un BMW

Alte Știri

Cât de scump se vinde cel mai bătrân ARO scos la vânzare pe OLX, fabricat la Câmpulung Muscel. Concurează cu un BMW. Este vorba despre un model rar de ARO M461 produs în 1970 la fosta uzină celebră în România.

Proprietarul maşinii este un pasionat proprietar de vehicule istorice din Făgăraş. Modelul oferit la vânzare este cel mai scump ARO din România şi este clasificat drept vehicul istoric. Preţul cerut pentru ARO M461 este de 13.500 euro.

CITEȘTE ȘI. Cât de usturătoare este amenda pentru cei care nu au numere la casă sau la apartamentul de la bloc

Maşina are 8.500 kilometri la bord, un motor de 2.512 centimetri cubi şi 70 de cai-putere. Conform proprietarului, doar prelata maşinii trebuie refăcută, maşina fiind în perfectă stare de funcţionare şi cu piese originale.
Între anii 1957-2006, la Uzina ARO de la Câmpulung Muscel au fost fabricate peste 380.000 de autoturisme. Maşinile se bucurau de mare succes pentru că erau robuste, uşor de întreţinut şi ieftine.

CITEȘTE ȘI. Alocaţii 2024. Veste bună pentru copiii născuți în străinătate

Primele automobile ce au ieşit pe poarta uzinei din Argeş au fost modelele IMS 57. Abia ulterior, la începutul anilor ’70, a început fabricarea ARO, model proiectat şi produs 100% de către români. Iar în scurt timp, brandul a ajuns să fie situat pe locul patru ca maşină de teren de către revistele de specialitate, după faimoasele mărci Jeep (Statele Unite ale Americii), Land Rover (Marea Britanie) şi Toyota (Japonia).

CITEȘTE ȘI. Casa de Pensii a anunțat ora la care intră pensiile pe card, după marea recalculare

Vânzările mergeau excelent, iar ţările unde maşina produsă la Câmpulung Muscel era cea mai căutată erau Columbia, Republica Democrată Germană, Cehoslovacia, SUA, Canada şi ţările arabe. În scurt timp, ARO a ajuns să fie exportat în peste 110 ţări, iar salariaţii uzinei de la Câmpulung Muscel erau trimişi des peste hotare pentru a le face instruirea clienţilor şi dealerilor de peste hotare în ceea ce priveşte întreţinerea şi repararea maşinilor.

CITEȘTE ȘI. Lovitură puternică pentru bugetari. Adio, bani de concediu din 2025

Din anul 1972, la uzina de la Câmpulung Muscel a început producţia seriei ARO 24, seria cu cel mai mare succes, ce avea să fie produsă timp de 34 de ani, până în 2006, când uzina a dat faliment.

CITEȘTE ȘI. La ce vârstă a terminat Elena Lasconi facultatea. A mințit că e ASE, iar mediile sunt la limită

Primul model al seriei, ARO 240, avea un consum foarte mare, cuprins între 15-20 de litri/100 de kilometri. Odată cu criza petrolului după anii 1970, consumul mare de benzină a fost un motiv principal ce a dus la o variantă de motor diesel pentru ARO. Drept urmare, maşina românească de teren a fost dotată cu două variante de motor diesel autohtone, cu injecţia modificată.

CITEȘTE ȘI. Abonează-te la canalul de WhatsApp – Ziarul din Muscel și află primul cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Ziarului din Muscel și pe pagina de Facebook, pe grupul Cititorii Ziarului din Muscel, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp.

Ultimele Știri

ALINA GORGHIU. La anul de ziua partidului, când împlinim 150 de la fondarea PNL vom sărbători cu un președinte liberal al României!

ALINA GORGHIU. La anul de ziua partidului, când împlinim 150 de la fondarea PNL vom sărbători cu un președinte...

Alte știri din aceeași categorie