Ce se va întâmpla cu Autostrada Pitești-București! Rămâne o amintire, ce e acum! Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat din nou licitație pentru studiile de fezabilitate necesare lărgirii la trei benzi/sens a autostrăzilor A1 București – Pitești, A2 București – Fundulea și A3 Moara Vlăsiei – Dumbrava.
Licitația anterioară a fost anulată săptămâna aceasta, din cauză că ofertele depuse au fost considerate inacceptabile și/sau neconforme.
Ce se va întâmpla cu Autostrada Pitești-București! Rămâne o amintire, ce e acum!
De asemenea, noua licitație lansată pentru documentația lărgirii secțiunilor celor trei autostrăzi este la un preț cu peste 50% (10 milioane de lei) mai mare decât cel prevăzut de precedenta procedură.
Astfel, valoarea estimată a contractelor în noua licitație este cuprinsă între 29,78 de milioane de lei și 35,19 milioane de lei, iar vechea licitație avea valori estimate în intervalul 19,44 de milioane de lei și 22,96 de milioane de lei.
Durata contractului va fi de 18 luni, din care 17 luni pentru Studiile de Fezabilitate.
Termenul limită de depunere a ofertelor este 27 septembrie, potrivit datelor actuale din SEAP.
În luna mai, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) primise două oferte la licitația anterioară. Cele două oferte proveneau de la proiectanți din România și Turcia:
1. İNPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ (Turcia)
2. TOTAL BUSINESS LAND S.R.L. (România).
Proiectul are ca scop creșterea capacității de transport și eliminarea blocajelor de trafic, asigurând un grad ridicat de siguranță a traficului rutier.
Sursa de finanțare pentru contractul de prestare servicii de proiectare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile (PT) și alte surse de finanțare legal constituite.