Situația transportatorilor români, care de patru luni de zile sunt nevoiți să suporte creșteri spectaculoase ale RCA-ului continuă să producă efecte tot mai dezastruoase, în condițiile în care instituțiile de specialitate nu se implică pentru o rezolvare corectă și eficientă. Dacă în urmă cu 4 luni, un transportator plătea asigurarea pentru un cap tractor undeva în medie la 1.500 euro (echivalent în lei), în prezent achită undeva la 5.800 euro, aceste cifre fiind mai mult decât grăitoare în legătură cu birurile impuse celor care se ocupă de transporturi.
În acest sens deputatul Mircea Drăghici a decis ca în noua sesiune parlamentară să propună ca Autoritatea de Supravegere Financiară să fie audiată de o comisie de specialitate, pentru a vedea cu adevărat ce rol a jucat în exacerbarea acestei crize a transportatorilor.
,,ASF trebuia să vină în Parlament cu cel puțin trei soluții privind situația celor două companii Astra și Carpatica și cu alte soluții pentru RCA. Nu putem trece cu vederea modul în care s-a comportat în aceste probleme, mai ales ca ASF a introdus cererea de faliment a celor doua societăți, fără acceptul Parlamentului, iar acest lucru a dus la pierderea oricăror posibilități de recuperare a prejudiciului creat. De asemenea, prin prăbușirea celor două firme, peste 3000 de locuri de muncă au fost îngropate.
Întreaga societate trebuie să înțeleagă ce rol mai poate avea această instituție pe piața economică, atâta timp cât nu face altceva decât să ucidă această ramură comercială, una foarte importantă, fiind pe locul trei la contribuția PIB-ului. Am fost puși în fața unui fapt împlinit și sub scuza că nu au avut ce face, au lăsat această creștere să afecteze prețul de transport/km al societățiilor de profil, ceea ce pe termen lung duce la desființarea companiilor de transport românești, exact asa cum s-a întâmplat în Bulgaria” a declarat Mircea Drăghici.
]]>