Elevii români supradotați. Au creat un program care va monitoriza planeta Pământ. Este vorba despre 3 elevi din Hunedoara. Cei care au creat un program care va rula pe Staţia Spaţială Internaţională. Pentru a monitoriza evoluţia şi starea de sănătate a vegetaţiei de pe planeta Pământ.
Experimentul a fost propus de echipa clubului RobotX, al cărui mentor este profesorul Mircea Nistor.
Programul a fost gândit şi creat de Alexandru Budiul, elev în clasa a X-a la Liceul Teoretic „Traian Lalescu”. Maria Alexa, elevă în clasa a IX-a la Liceul Teoretic „Traian Lalescu”. Și de Luca Rădos, elev în clasa a X-a la Colegiul Naţional „Iancu de Hunedoara”.
Elevii români supradotați. Au creat un program care va monitoriza planeta Pământ
„Cei de la Agenția Spațială Europeană (ESA) dau posibilitatea elevilor să propună proiecte care se pot desfășura la bordul Navei Spațiale Internaționale.
Noi am propus anul acesta un proiect care are o mare însemnătate. Respectiv să încercăm să depistăm din cosmos starea de sănătate a vegetației la scară planetară.
Programul va rula timp de trei ore, pe durata a două rotații a Stației Spațiale în jurul Pământului și va colecta o mie de fotografii de înaltă rezoluție din care se poate deduce cât de sănătoase sunt plantele indiferent că sunt de cultură sau vegetație spontană”, a explicat Mircea Nistor pentru PRESShub.
Aceste fotografii sunt realizate printr-o tehnologie cu infraroșu, prin intermediul căreia se poate determina starea de sănătate a unei plante pentru că oferă anumite detalii care nu sunt vizibile ochiului uman.
„Pe scurt, vom putea colecta date care să ne ofere o imagine la nivel planetar legat de cât de bine stă partea verde a Planetei, dar vrem mai mult decât atât. Vrem să antrenăm un model de inteligență artificială pe care l-am primit în titlul celor de la Agenția Spațială, în așa fel încât să putem face predicții bazându-ne pe fotografiile pe care le vom obține la sfârșitul lunii mai.
Inteligența artificială va analiza care sunt tendințele, care este următoarea direcție de evoluție, dacă este spre bine, dacă este spre rău și în ce zone în așa fel încât să aibă o utilitate formidabilă pentru noi toți”, a mai precizat profesorul care i-a coordonat pe cei trei elevi.
Continuarea o găsiți AICI.