0.2 C
Campulung Muscel
vineri, 22 noiembrie, 2024

FOTO: A.D.I. SERVSAL a organizat o tabără în comuna Bughea de Sus!

Alte Știri

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Servsal Argeş – A.D.I. Servsal a fost înfiinţată în vederea derulării proiectului de interes public comun „Managementul Integrat al deşeurilor solide în Judetul Argeş”. A fost constituită  în anul 2000 şi are în prezent 102 membri, respectiv toate administraţiile publice locale, inclusiv Consiliul Judeţean Argeş. Fiecare membru al asociaţiei A.D.I. Servsal Argeş are delegată gestionarea sistemului de management al deşeurilor şi are rolul de a monitoriza derularea activitaţii de colectare şi depozitare a deşeurilor din judeţul Argeş, din mediul urban şi rural.

Reprezentanţi ai presei scrise şi audio-vizuale argeşene au participat la Tabăra Media organizată anual de A.D.I Servsal Argeş. Această tabără s-a desfăşurat la Bughea de Sus, iar prima parte a programului a fost oactivitate în cadrul căreia voluntarii au luat la pas toată comuna şi au discutat cu locuitorii de aici, le-au distribuit saci pentru gunoi, saci pe care operatorul de servicii îi va colecta după o săptămână şi fiecare gospodărie va primi alt sac, acest mod de operare fiind necesar pentru a obişnui populaţia cu colectarea selectivă a deşeurilor.

Tinerii au străbătut fiecare stradă şi uliţă, însoţiţi de reprezentanţi ai ADI Servsal Argeş, dar şi de salariaţi ai primăriei Bughea de Sus.

În partea a doua a taberei, tinerii au întocmit proiecte privind colectarea selectivă şi au fost premiaţi pentru cea mai bună lucrare.

În cadrul unei sesiuni de comunicare au fost dezbătute ultimele noutăţi în ceea ce priveşte studiile şi legislaţia în domeniul protecţiei mediului şi managementul deşeurilor dar şi modalităţi de promovare a acestora, precum şi a acţiunilor de conştientizare publică. Au mai fost discutate de asemenea, modele de bună practică în ce priveşte comunicarea instituţională sau comunicarea cu publicul prin intermediul mass-media. Sesiunea de comunicare a fost moderată de Gabriel Moiceanu implicat în proiectul ,,Managementul integrat al deşeurilor în judeţul Argeş”. Programul de gestionare a deşeurilor în Argeş cuprinde două etape:

ETAPA INVESTIŢIONALĂ care intră în raspunderea UIP din cadrul Consiliului Judeţean Argeş – vizează: închiderea depozitelor şi gropilor de deşeuri neconforme, precum şi crearea infrastructurii pentru colectare, transport şi depozitare deşeuri.

ETAPA OPERAŢIONALĂ A.D.I. SERVSAL ARGEŞ urmăreste implementarea noului sistem pentru colectare, transport şi depozitare a deşeurilor, întocmirea caietelor de sarcini şi lansarea licitatiilor, încheierea contractelor de concesiune pentru administrarea depozitului, respectiv colectare şi transport, dar şi monitorizarea serviciilor pe toată perioada derulării contractelor.

Pentru a îmbunătăţii implementarea măsurilor şi a legilor pentru un management corespunzător al deşeurilor solide în Argeş, A.D.I. Servsal a şcolarizat 100 de reprezentantţi ai comunităţilor locale pentru funcţia de Monitor Mediu.

Cât priveşte eficienţa proiectului, reflectată în rezultatele obţinute în ultimii ani, în mediul rural, activitatea de colectare şi depozitare a deşeurilor a cunoscut o creştere de peste 450%.

,,Ca să se ajungă aici este nevoie de dezvoltarea asociaţiilor intercomunitare, la rândul lor acestea au nevoie de un buget, ca să funcţioneze este nevoie de oameni specialişti. Cel mai important lucru la nivelul asociaţiei este necesară implementarea unui plan de management. În momentul în care ai stabilit aceste lucruri, faci paşi mari, pentru că ţi-ai planificat drumul pe care îl vei urma. A.D.I SERVSAL se ocupă cu monitorizarea instalaţiilor, facilităţilor, contracte de delegare aceste contracte fiind date în administrare de autorităţile publice şi noi ne asumăm responsabilităţile pentru ele. Întocmim rapoarte de monitorizare lunar, semestrial, anual, pentru depozit, colectare şi transport. Facem propuneri şi aducem soluţii pentru diferite cazuri, pentru eficientizarea costurilor care să fie suportabile pentru cetăţean. În egală măsură trebuie să atingem parametrii pentru acest proiect, deoarece în momentul în care am semnat contractul de finanţare, ne-am angajat la nişte indicatori, am luat nişte bani, şi obligatoriu trebuie să atingem nişte ţinte. Trebuie să fie funcţional depozitul, sistemul de management la nivelul judeţului. Suplimentar noi ne-am propus aceste campanii de informare şi conştientizare a populaţiei, pentru că dacă nu discutăm cu oamenii, cu autorităţile locale, nu avem o direcţie pe care trebuie să o ia deşeurile din Argeş, dacă nu avem o strategie pentru acest judeţ, nu putem să ne facem targetul în ceea ce ne-am propus. Pentru aceste campanii încheiem parteneriate, deoarece avem nevoie de ONG-uri, universitate, ISJ, parteneri EcoRom, puternici la nivel naţional. O altă problemă importantă este atragerea surselor de finanţare, pentru a organiza campanii şi evenimente, pentru a premia copiii, pentru continuare conştientizării publice. Obligaţia noastră este să raportăm în faţa publicului ceea ce facem, care este politica tarifară, evoluţia serviciului. Primăriile au obligaţiile lor, operatorii de salubritate la fel cât şi asociaţiile intercomunitare” a precizat moderatorul. Gabriel Moiceanu a mai declarat că la nivelul judeţului Argeş, lucrurile merg bine, oamenii conştientizează importanţa integrării deşeurilor.

Ultimele Știri

ULTIMĂ ORĂ. Incendiu devastator în Stâlpeni. Ard trei case!

ULTIMĂ ORĂ. Incendiu devastator în Stâlpeni. Ard trei case! În urmă cu puțin timp a fost anunțat la 112...

Alte știri din aceeași categorie