“Ştiu că aici este unanimitate, şi conducerea uzinei Dacia, dar şi muncitorii (sindicatele) sunt direct interesaţi de avansarea proiectului autostrăzii Piteşti -Sibiu. Am confirmat conducerii Uzinei că acest proiect rămâne în priorităţile pe care le avem în ceea ce priveşte construcţia de autostrăzi. Avem şi finanţarea. Obiectivul nostru este să finalizăm studiul de fezabilitate, care, după cum ştiţi, datorită modului defectuos cum el a fost gândit şi licitat de la început a trebuit să prelungim contractul pentru finalizarea lui. Obiectivul nostru este ca până la sfârşitul anului să avem un studiu de fezabilitate bun, consistent, care să ne permită apoi un proiect tehnic şi construcţia autostrăzii astfel încât să putem să menţinem calendarul pe care îl avem în master planul de transport”, a declarat premierul Dacian Cioloş.
Totodată, acest proiect de autostradă va fi şi parte a Legii Centenarului, care va vea o componentă de infrastructură prioritară pentru România, dedicată centenarului, a mai precizat Cioloş.
“Legea Centenarului va sublinia nu doar priorittaea acestor proiecte dar şi un cadru instituţional administrativ care să permită accelerarea acestor proiecte de investiţii. Deci, din acest punct de vedere, întrebarea care se pune nu mai este dacă Autostrada Piteşti -Sibiu va fi construită, ci cât de repede vor reuşi să fnalizăm acest proiect care este o prioritate”, a mai declarat premierul.
În 2015 au fost demarate lucrările geotehnice din cadrul studiului de fezabilitate pentru autostrada Piteşti- Sibiu, iar la finalul acestora vor începe lucrările propriu-zise ale autostrăzii. Studiul de fezabilitate ar urma să fie finalizat, potrivit premierului, la nu în luna iulie 2016, cum era anunţat, ci la finele anului. În urma unor consultări publice a fost stabilit traseul autostrăzii, respectiv varianta trei din cele cinci propuse. Sibiu-Piteşti este una dintre cele mai aşteptate autostrăzi din România, inclusiv de către cea mai mare companie din România, Dacia, care este şi cel mai mare exportator la nivel naţional. Traseul porneşte de la capătul actualei autostrăzi Bucureşti-Piteşti şi va continua către Curtea de Argeş. De acolo porneşte către un nod rutier la Tigveni unde se va intersecta cu Drumul Judeţean 678A care leagă acum Curtea de Argeş de Râmnicu-Vâlcea, prin E81, după care urcă spre Nord, spre satul Văleni. De acolo traseul autostrăzii virează spre Vest, unde vor fi construite două tuneluri, de 500, respectiv 700 de metri lungime după care traseul va intra pe Valea Oltului, la Călimăneşti, care practic va conecta şi Râmnicu-Vâlcea la autostradă. Pe Valea Oltului urmează şi cea mai lungă succesiune de tuneluri de 600, 1.150, 1.400, 250, 250, 650 şi 2.800 de metri. Următorul nod rutier este în apropierea localităţii Racoviţa după care drumul continuă pe Valea Oltului până la Boiţa unde în viitor va fi construită legătura cu autostrada Făgăraş Sibiu. Următorul nod rutier este la Veştem unde se intersectează cu actualul drum Sibiu-Braşov, după care se va realiza conexiunea cu actuala centură a Sibiului construită deja.