La 4 februarie 1967, a început construcția Autostrăzii București – Pitești, prima autostradă din România, denumită și A1. Lucrările de construcție au fost finalizate în 1972, autostrada având o lungime de 96 de kilometri și patru benzi de circulație.
Autostrada București-Pitești a fost proiectată de către specialiștii de la Institutul de Proiectări Transporturi Auto, Navale și Aeriene (IPTANA).
Autostrada București — Pitești este amplasată pe Coridorul IV Pan-European de transport, care traversează teritoriul României (Nădlac — Arad — Deva — Orăștie — Sebeș — Sibiu — Râmnicu Vâlcea — Pitești — București — Fetești — Constanța).
Într-o știre Agerpres din 22 mai 1968, despre construcția Autostrăzii București-Pitești, se arăta că ”recent, în graficul de execuție a fost consemnată începerea turnării fundației de beton a părții carosabile din zonele Ionești și Ciorogârla”. În aceeași știre, se consemna faptul că pe șantierele autostrăzii erau utilizate stații automate de preparare a asfaltului, combine de stabilizare a fundațiilor, precum și echipament electronic de control al diferitelor faze ale proceselor tehnologice, precum și faptul că, potrivit proiectului, la sfârșitul anului urma să fie terminată construcția sectorului București-Ciorogârla-Petrești, în lungime de 36 km. Continuarea o găsiţi aici!