Din datele statistice ale lunii martie 2015 se constată că numărul total al şomerilor înregistraţi la AJOFM Argeş a fost de 15.632 persoane (3.746 şomeri indemnizaţi şi 11.886 şomeri neindemnizaţi), în scădere cu 392 persoane (-2,45 pp) faţă de luna precedentă şi în scădere cu 2.137 persoane (-12,03 pp) comparativ cu luna martie 2014. Faţă de luna anterioară, la categoria beneficiarilor de indemnizaţie a fost înregistrată o scădere cu 12,13 pp, în timp ce la categoria şomerilor neindemnizaţi s-a înregistrat o creştere cu 1,06 pp. La sfârşitul lunii martie 2015 rata şomajului înregistrat în judeţul Argeş a fost de 5,89%, în scădere cu 0,15 pp faţă de luna precedentă şi în scădere cu 0,81 puncte procentuale faţă de luna martie 2014. Analiza situaţiei beneficiarilor de drepturi conform Legii nr.76/2002 a arătat că, pentru această perioadă, ponderea cea mai mare în totalul persoanelor înregistrate o deţin în continuare persoanele cu vârste cuprinse între 40 – 49 ani (29,55%), între 30 – 39 ani (22, 8%). Din punct de vedere al pregătirii profesionale aceste persoane se structurează astfel: persoane cu nivel de instruire primar, gimnazial şi profesional – 77,85%, persoane cu nivel de instruire liceal şi postliceal – 17,5% şi persoane cu nivel de instruire universitar – 4,65%. Analizând structura şomerilor pe sexe, femeile reprezintă o medie de 42,48% (6.640 persoane) din numărul total al şomerilor înregistraţi, înregistrând o uşoară scădere cu 0,18 pp faţă de ponderea în totalul şomerilor înregistraţi, din luna precedentă. Prin derularea programului de ocupare a forţei de muncă, în luna martie 2015 au fost încadrate 831 de persoane, 646 de persoane prin servicii de mediere şi consiliere profesională şi 185 de persoane au beneficiat de măsurile active finanţate prin bugetul asigurărilor de şomaj. Prin implementarea unor proiecte cofinanţate din Fondul Social European – Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 în care AJOFM Argeş are calitatea de partener, au fost organizate trei cursuri, şi anume agent de securitate, inspector resurse umane şi competenţe antreprenoriale. La aceste cursuri participă 61 de persoane aflate în evidenţa agenţiei. Prin programul de formare pentru anul 2015 al agenţiei, în luna martie au fost organizate cinci cursuri: administrator pensiune, manager proiect, ospătar, bucătar, instalator TS şi gaze. La aceste cursuri participă 94 de persoane.