Ministerul Educaţiei a elaborat un Proiect de Metodologie care prevede organizarea în perioada octombrie-noiembrie primele concursuri de directori şcolari. Condiţiile de participare sunt destul de drastice ceea ce cu siguranţă îi va determina pe unii directori actuali din Argeş să renunţe la competiţie. Pot să participe la concursul de director sau director adjunct profesorii titulari cu vechime de cel puţin 4 ani şi care au cel puţin studii universitare de licenţă. Pentru a participa la concurs în liceele şi seminariile teologice, candidaţii sunt obligaţi să aibă binecuvântarea cultului respectiv, se arată în metodologie. Probele de concurs sunt înregistrate audio-video, potrivit documentului. În prezent, directorii de şcoli sunt numiţi cu delegaţie de către Inspectoratul Şcolar Judeţean Argeş, iar ultimele mandate ocupate prin concurs au expirat în 2012 (anul 2008 este ultimul în care a fost organizat concurs pentru directori), au declarat pentru HotNews.ro reprezentanţii Ministerului Educaţiei. Inspectoratul Şcolar Judeţean Argeş este instituţia care organizează concursul pentru funcţiile de director şi director adjunct de şcoală, de centru judeţean de resurse şi asistenţă educaţională, de centru şcolar pentru educaţie incluzivă, centru de excelenţă, palat şi club al copiilor sau de club sportiv şcolar. În cazul Palatului Naţional al Copiilor, concursul pe poziţia de director se organizează de către Ministerul Educaţiei. La şcolile particulare autorizate sau acreditate, concursul pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct se organizează de către Consiliul de Administraţie al fiecărei şcoli. Directorul şi directorul adjunct din şcoli nu pot avea, pe perioada exercitării mandatului, funcţia de preşedinte sau vicepreşedinte în cadrul unui partid politic, la nivel local, judeţean sau naţional.
Proiectul de metodologie stipulează că “la concursul pentru ocuparea funcţiilor de director şi de director adjunct nu pot participa rudele de gradul I ale liderilor de sindicat“. Numirea în funcţiile de director şi director adjunct de şcoală se realizează în urma promovării concursului pentru ocuparea posturilor de conducere vacante. Numirea se realizează prin decizie a inspectorului şcolar general, Dumitru Tudosoiu pentru o perioadă de 4 ani. Directorul de şcoala încheie, pe o perioadă de 4 ani, contract de management administrativ-financiar cu primarul, respectiv preşedintele Consiliului Judeţean Argeş pe raza căreia se află şcoala şi contract de management educaţional cu inspectorul şcolar general, Dumitru Tudosoiu. Proiectul de managament arată că directorii nou-numiţi care au mai puţin de 4 ani până la împlinirea vârstei legale de pensionare încheie contractele de management administrativ-financiar şi educaţional până la data pensionării.