Instituţiile publice sunt obligate să afişeze online salariile funcţionarilor! Dacă nu se vor conforma vor fi sancţionaţi pe măsură!
Având în vedere competenţele Inspecţiei Muncii şi, pe cale de consecinţă ale I.T.M. Argeş, privind transparenţa veniturilor salariale, informăm toate autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la art. 2 alin. (1) şi (3) din Legea-Cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, în legătură cu obligaţiile ce le revin, potrivit dispoziţiilor art. 33 alin. (1) din actul normativ menţionat anterior.
Astfel, toate autorităţile şi instituţiile publice enumerate la art. 2 alin. (1) şi (3) vor publica la sediul propriu şi pe pagina proprie de internet, în datele de 31 martie şi 30 septembrie ale fiecărui an, şi vor menţine publicată o listă a tuturor funcţiilor din autorităţile sau instituţiile publice respective ce intră în categoria personalului plătit din fonduri publice, cuprinzând următoarele:
- a) salariul de bază, solda funcţiei de bază/salariul funcţiei de bază, indemnizaţia de încadrare sau indemnizaţia lunară, după caz;
- b) tipul, baza de calcul, cota procentuală, valoarea brută a sporurilor, compensaţiilor, adaosurilor, primelor şi premiilor eligibile pentru fiecare funcţie, precum şi baza legală a acordării acestora;
- c) valoarea anuală a voucherelor de vacanţă care urmează să fie acordate pentru o perioadă lucrată de un an, precum şi baza legală a acordării acestora;
- d) valoarea anuală a indemnizaţiei de hrană care urmează să fie acordată pentru o perioadă lucrată de un an, precum şi baza legală a acordării acesteia;
- e) orice alte drepturi în bani şi/sau în natură, dacă este cazul, precum şi baza legală a acordării acestora;
- f) orice informaţii cu privire la posibile limitări ale venitului salarial, precum şi baza legală a acestora.