La Câmpulung, ca-n BRONX! Locatarii fac ce vor! Chiar în centrul municipiului Câmpulung, se află nişte blocuri, cunoscute în urbe ca, „blocurile italienilor”.
În fapt, ele sunt locuite doar de români. Însă li se spune aşa pentru că sunt oarecum comune. Adică, pentru ca un locatar de la capătul holului să ajungă acasă, trece pe la uşile tuturor celor aflaţi pe palier şi pe aripa pe care acela locuieşte.
În timp, între locatari s-a ajuns la o înţelegere. Iar terasa din faţa uşilor de la intrarea în apartamente şi-a închis-o fiecare, aşa cum i-a plăcut.
La Câmpulung, ca-n BRONX! Locatarii fac ce vor!
Există o situaţie pe care fiecare şi-au asumat-o. Aceea că, de la prima uşă, până la ultimul locatar de pe palier, se trece prin spaţiile închise.
Adică, cel de la ultima uşă, trece pe la fiecare prin zona închisă. Nu se ştie, au chei sau cum s-au înţeles. Însă este singurul bloc din Câmpulung unde, să zicem aşa, locatarii sunt ca o familie.
La parterul acestui bloc, intrările sunt separate, fiind posibil acest lucru.
„Este cred, primul din zona asta. Aşa a fost proiectat. Am avut şi eu apartament aici, era mic, cu trecere dintr-o cameră în alta, cu uşi de colo până colo. L-am vândut şi am luat tot aici îîn zonă, lângă scoala 3.
Era haios, dar când eram tânăr şi fară copil. După ce a apărut copilul, era prea mic apartamentul.
Când eram eu aici, pe vremea lui Ceauşescu, nu le închisesem. Mai târziu s-a putut face asta. Cred că e bună vecinătate aici, la alte blocuri se omoară între ei, e tot o ceartă şi un scandal. La ei nu prea cred, dacă trec unii pe la alţii ca sa ajunga la apartamentele lor. E ceva deosebit.
Le zice la italieni pentru că e la fel de înghesuit că la italieni, cum sunt ăia cu cămăruţele lor mici. Una lângă alta, de se aud şi se văd unii pe alţii, aşa sunt şi astea”, spune un fost locatar al blocului din centrul Câmpulungului.
Blocul în cauză, a fost salvat de la „moarte”, pe vremea lui Ceauşescu. Doar de Revoluţie, pentru că, fostul preşedinte dorea să fie dărâmate. Ca să se poată face câte două benzi de circulaţie pe sens, din centru până la Uzina ARO, la acel moment, un obiectiv de interes naţional.