Lovitură puternică pentru iubitorii Daciei Sandero. Dispare din România. Uzina Dacia din apropiere de Pitești este în mijlocul unui proces de reorganizare. Pe lângă producția unui nou motor, la Mioveni liniile de asamblare sunt pregătite și pentru cele două SUV-uri ale mărcii.
Conform lui Mihai Bordeanu, Managing Director Dacia Brand pe Europa de Sud-Est și Country Head pe România, a treia generație a lui Duster va intra în producție din luna iunie, urmată anul viitor și de Bigster. Astfel, Dacia a decis să găsească noi case pentru cel mai popular model al său, Sandero.
Hatchbackul care a terminat pe poziția secundă în topul vânzărilor de mașini noi la nivel european (în urma lui Tesla Model Y), va fi asamblată exclusiv în Maroc. Sandero a început cu dreptul și anul 2024 în materie de vâznări, iar constructorul a anunțat o serie de îmbunătățiri la capitolul siguranță ce vor ajunge și pe Sandero, dar și pe Jogger.
Lovitură puternică pentru iubitorii Daciei Sanderă. Dispare din România
MPV-ul mărcii este un alt model care va fi trecut pe liniile marocane pentru a face loc lui Bigster și Duster. De asemenea, în România va continua și producția lui Logan, model care rămâne în topul preferințelor românilor.
Acest aranjament „ar trebui să fie în regulă pentru următoarele 12 luni”, a spus Le Vot despre mutarea producției lui Jogger și Sandero în Maroc. Cele două modele sunt foarte similare până la stâlpul B. „Ulterior, însă, va fi nevoie să creștem producția”, a adăugat CEO-ul, citat de Automotive News.
CITEȘTE ȘI. VIDEO. SUV-ul cel mai inteligent a ajuns în ARGEȘ. O mașină după care întorci capul!
În 2023, Dacia a produs peste 650.000 de mașini din care aproximativ 550.000 au ajuns în Europa unde brandul de buget al Grupului Renault a atins o cotă de piață record de 4,3%. „În acest moment, nu vizăm alte piețe”, a explicat Bordeanu.
Dacia Duster, care va avea un preț de bază de sub 20.000 de euro, folosește platforma CMF-B, la fel ca și Sandero. Bigster, în schimb, este un model mai mare și folosește o versiune extinsă a aceleiași platformă. Este un model bun la drum lung, conform lui Le Vot, în timp ce Duster rămâne un SUV foarte abil pe teren accidentat.
CITEȘTE ȘI. VIDEO. O mașină după care întorci capul pe stradă. Docevita 500. E o bijuterie pe patru roți
„Este folosit de fiecare serviciu silvic din Europa, inclusiv multe departamente de poliție”, a explicat Le Vot. Rămâne de văzut cât de popular va fi Bigster, Bordeanu spunând că reprezintă un pas în necunoscut pentru Dacia, dar că mașina a fost proiectată cu gândul la piața nemțească.