O să zburăm prin Câmpulung! Se mai închide un pod foarte tranzitat! Podul din Tabaci este în ilegalitate iar primărița Elena Lasconi a anunțat că va sesiza DNA și Parchetul.
Podul, a „înghiţit” bani pentru documentaţii. Mai precis în mandatele trecute. În condiţiile în care calea de acces peste Râul Târgului este proprietatea Consiliului Judeţean. Acesta fiind inclus în DJ 737 Câmpulung (DN 73) – Măţău – Coceneşti – Boteni (DJ 733).
Puteți citi articolele ziaruldinmuscel.ro în Google News și Google Discover (pe mobil și desktop).
O să zburăm prin Câmpulung! Se mai închide un pod foarte tranzitat!
Însă nu sumele cheltuite pentru a se expertiza proprietatea altuia sunt răul cel mare. Problema o constituie soluția autorului raportului de expertiză care, încă de acum nouă ani, a recomandat demolarea podului și reconstrucţia lui.
„Să se închidă circulaţia, altă soluţie nu văd. Ambele variante din raportul de expertiză arată că trebuie demolare. În mod normal, ar trebui închis acum.”, afirma Elena Lasconi la conferinţa de presă din 8 martie 2023.
În mod normal, ar trebui închis acum
„Eu aşa propun, dar nu hotărăsc eu. Comisia de sistematizare a circulaţiei şi Poliţia Rutieră să hotărască. Pentru că de la Consiliul Judeţean nu avem niciun răspuns.
Noi nu avem un protocol prin care Consiliul Judeţean să fi predat podul. Legea spune că oarecum a intrat în administrarea Primăriei. Dar el aparţine, cu cadastru, Consiliului Judeţean”, a continuat şefa Executivului.
În condiţiile în care podul aparţine, cu cadastru, CJ Argeş, fostul primar Liviu Ţâroiu şi-a propus reabilitarea lui. Punând ochii pe programul Ministerului Dezvoltării – PNDL -, pe care, însă, l-a ratat, neprimind finanţare.
Puteți citi articolele ziaruldinmuscel.ro în Google News și Google Discover (pe mobil și desktop).
Pentru podul din Tabaci, Liviu Ţâroiu beneficia de un raport de expertiză tehnică, întocmit în octombrie 2014, când primar era Călin Andrei.
Cu firma care a elaborat expertiza tehnică, SC Mida Expert Proiect SRL, din Bucureşti, a colaborat şi Liviu Ţâroiu, ajuns primar, pentru întocmirea D.A.L.I. necesară investiţiei „Reabilitarea podului de pe strada General Iosif Teodorescu”.
Documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii a fost predată Primăriei Câmpulung de către proiectantul bucureştean pe 21 noiembrie 2016.
Tot în toamna anului 2016, în octombrie mai precis, Ţâroiu şi-a asigurat şi un studiu geotehnic, elaborat de SC Geoproiect Foraje 2012 SRL, din Bucureşti.
O să zburăm prin Câmpulung! Se mai închide un pod foarte tranzitat!
Documentaţiile au prezentat în amănunt multiplele degradări şi deficienţe ale podului. Concluzia specialistului, exprimată în două variante, fiind aceea de demolare a podului.
Licitaţia pentru podul din Tabaci a fost ţinută în 2017, fiind câştigată de o firmă din Piteşti cu o reputaţie proastă
Întrucât podul din Tabaci n-a fost acceptat în Programul Naţional de Dezvoltare Locală, Liviu Ţâroiu plănuise să se servească din bugetul local pentru reconstrucţia acestei treceri peste Râul Târgului.
Puteți citi articolele ziaruldinmuscel.ro în Google News și Google Discover (pe mobil și desktop).
Pe 28 decembrie 2016, Consiliul Local a aprobat studiile D.A.L.I. necesare reabilitării a două poduri de pe teritoriul municipiului.
Podul de pe DN 73, de la Apa Sărată, reconstruit cu chiu, cu vai, şi podul din Tabaci. Valoarea totală a investiţiei din Tabaci se cifra la 2.903.480 lei, din care lucrările de construcţii-montaj erau estimate la 2.387.760 lei.
În primăvara anului 2017, cele două căi de trecere peste Râul Târgului au fost scoase la licitaţie „la pachet”, sub forma unui contract cu două loturi, contract care prevedea că: „La cele două poduri se vor executa lucrări de demolare a elementelor deteriorate şi refacerea banchetelor, consolidarea/repararea elevaţiilor infrastructurii şi execuţia unei suprastructuri noi.”
Puteți citi articolele ziaruldinmuscel.ro în Google News și Google Discover (pe mobil și desktop).
La traversarea peste Râului Târgului din Tabaci, „execuţia lucrărilor constă în demolarea tablierului monolit, cu grinzi Gerber, demontarea fâşiilor cu goluri afectate de infiltraţii ale dalelor, refacerea banchetelor, consolidarea/repararea elevaţiilor infrastructurii şi execuţia unei suprastructuri noi, alcătuită din tabliere cu grinzi prefabricate din beton”, acesta a fost obiectul contractului în cazul podului din Tabaci.
Mai precis atribuit, pe 16 august 2017, unui constructor piteştean, G&M Road Building Engineering SRL, care a mai prins şi alte reabilitări de poduri în Muscel.
Constructorul din Piteşti a câştigat graţie preţului cel mai mic oferit, condiţia urmărită de municipalitate. Firma din Piteşti, G&M Road Building Engineering SRL, şi-a adjudecat contractul podului din Tabaci cu un preţ de 1.699.087,57 lei (2.021.914,20 lei, cu TVA). Continuarea o găsiți AICI.
Puteți citi articolele ziaruldinmuscel.ro în Google News și Google Discover (pe mobil și desktop).
Acum este mai rău ca atunci, întrucât, nefiind al Câmpulungului, primăriţa Elena Lasconi nu poate accesa nicio finanţare nerambursabilă pentru a-l repara.
Iar Consiliul Judeţean refuză să răspundă la solicitările Primăriei Câmpulung.
„Întrucât, în prezent, podul se află într-un stadiu şi mai avansat de degradare, ceea ce face să fie pusă în pericol siguranţa traficului rutier, solicităm pe această cale intervenţia de urgenţă pentru reabilitarea acestuia”, transmitea, în scris, Elena Lasconi Consiliului Judeţean, în vara anului 2022.
„Pe mine mă uimeşte nepăsarea celor de la Consiliul Judeţean. Ar trebui să răspundă la o adresă în 30 de zile. Şi a trecut aproape un an. Le-am comunicat şi verbal când i-am întâlnit.
Ce mi-au spus Mînzînă şi Bughiu când am fost ca să discutăm despre buget: oricum, toată lumea o să vă înjure pe dumneavoastră dacă noi îl închidem.
Puteți citi articolele ziaruldinmuscel.ro în Google News și Google Discover (pe mobil și desktop).
Am trimis mai multe adrese, nu doar una, la Consiliul Judeţean. În ultima am comunicat Consiliului Judeţean că există o axă de finanţare europeană pentru drumurile judeţene, pentru care pot să aplice singuri ori în protocol cu U.A.T.-urile.
Puteți citi articolele ziaruldinmuscel.ro în Google News și Google Discover (pe mobil și desktop).
Ei, la Câmpulung, au trei drumuri care sunt praf. La care n-au făcut absolut nimic. Și acest pod care este cu risc foarte mare.
N-am primit un răspuns. Dar din discuţiile pe care le-am avut cu şeful Serviciului Fonduri Europene mi s-a comunicat că vor face pentru două drumuri din Sud.”, a mai precizat Elena Lasconi.