Patronii “arși” la greu. Adeverințele care au făcut cu capul pe toată lumea! ITM Argeș ne-a transmis următorul comunicat de presă în urma numărului mare de sesizări prin care sunt semnalate dificultățile întâmpinate cu privire la obținerea adeverințelor referitoare la activitatea realizată în baza unui contract de muncă.
CITEȘTE ȘI. Aproape 1000 de locuri de muncă vacante în Argeș. Ce meserie e la mare căutare
Inspecția Muncii prin Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeș, a dispus desfășurarea la nivel național a unei campanii de informare și conștientizare cu privire la eliberarea acestora.
Astfel, obiectivul campaniei are ca scop principal informarea persoanelor fizice care au sau au avut calitatea de salariat cu privire la condițiile în care pot solicita adeverințe de vechime și informarea și conștientizarea angajatorilor și a altor deținători de arhivă, cu privire la obligația legală de eliberare a acestora.
CITEȘTE ȘI. Unde se aprinde cel mai imens Foc al lui Sumedru în Muscel
Reamintim faptul că, până la data de 31.12.2010, actul oficial prin care s-a dovedit vechimea în muncă, vechimea neîntreruptă în muncă, vechimea neîntreruptă în aceeaşi unitate, vechimea în funcţie, meserie sau specialitate, timpul lucrat în locuri de muncă cu condiţii deosebite, retribuția tarifară de încadrare şi alte drepturi ce se includ în aceasta, a fost carnetul de muncă.
CITEȘTE ȘI. Festival inedit dedicat în EXCLUSIVITATE perelor. Fructe BIO, fără substanțe nocive într-o comună celebră
Persoanele care au fost încadrate în muncă până la data de 31.12.2010 pot solicita adeverințe de vechime aferente perioadelor lucrate, în cazul pierderii carnetului de muncă, în cazul în care în carnetul de muncă nu se regăsesc toate perioadele lucrate sau în cazul în care nu au avut întocmit carnet de muncă.
Adeverințele de vechime se solicită fostului angajator.
În cazul în care acesta nu mai există, adeverințele se vor solicita în scris, după cum urmează:
CITEȘTE ȘI. Avantajele eliberării certificatului constatator online
-unității care a preluat arhiva acestuia, în cazul angajatorilor cu capital de stat și mixt;
-inspectoratului teritorial de muncă în a cărui rază teritorială a avut sediul social angajatorul, în cazul angajatorilor cu capital privat, în schimbul unei taxe de 20 lei/document.
CITEȘTE ȘI. Lumee, lumeee. Oameni de la primăria Câmpulung vă bat la ușă. Vă caută de animale de companie. Refuzul e aspru pedepsit
Totodată, Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeș oferă informații suplimentare la sediu prin intermediul ghişeelor operaţionale, de luni până joi, între orele 0800-1630; prin telefon la numărul 0248/223408, interior 121; prin e-mail la adresa itmarges@itmarges.ro, în audiențe potrivit programului afișat pe site.ul oficial www.itmarges.ro.
Pe parcursul derulării campaniei, până la data de 31.12.2024, I.T.M. Argeș va reveni cu comunicate de presă prin care se vor disemina detaliat dispozițiile legale și actualizările relevante.
CITEȘTE ȘI. Abonează-te la canalul de WhatsApp – Ziarul din Muscel și află primul cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Ziarului din Muscel și pe pagina de Facebook, pe grupul Cititorii Ziarului din Muscel, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp.