3.5 C
Campulung Muscel
vineri, 22 noiembrie, 2024

Prefectul Radu Perianu: S-a cerut anularea ca nelegală a autorizației de construire a Bulevardului Pardon

Alte Știri

Prefectul Radu Perianu: S-a cerut anularea ca nelegală a autorizației de construire a Bulevardului Pardon. Indiferent de unde vine sau despre cine sau ce este vorba, orice act administrativ nelegal va fi atacat în instanță.

În data de 24 martie 2022, la Instituția Prefectului Argeș a fost înregistrată o adresă a Inspectoratului de Stat în Construcții referitoare la acțiuni de control în municipiul Câmpulung. Erau prezentate procesele verbale în care s-a constat că autorizația de construire nr.101/13.12.2019 a fost emisă cu încălcarea prevederilor legale, respectiv:

– având la baza o documentaţie tehnică DTAC incompletă şi certificatul de urbanism nr.27/11.03.2019 emis cu date eronate şi incomplete fără a fi menţionate prevederi urbanistice specifice căilor de comunicaţie rutiere CcR din regulamentul local de urbanism RLU şi planşa de reglementări specifice;

-fără solicitarea avizelor/acordurilor necesare şi obligatorii pentru acest tip de lucrări, Avizul de la Ministerul Culturii prin Direcţiile Judeţene de Cultură, fiind zonă protejată, Aviz Poliţie Biroul rutier, Acord I.S.C., pentru lucrări de intervenţie la construcţii existente, reabilitate căi de comunicaţie conform prevederilor art.4 lit. c) din Procedura de emitere acord 15C, aprobată prin Ordin nr.486/500/2007, fapt ce contravine prev. art. 25 alin. 5) din normele metodologice de aplicare a Legii nr.50/1991, aprobat prin Ordin MDRL nr. 839/2009, în vigoare la acea dată;

– fără solicitarea studiilor de specialitate, studiul geotehnic, suport topografic actualizat si vizat de OCPI, expertiză tehnică pentru lucrările de intervenţie la construcţiile existente privind lucrări de reabilitarea străzi, studiu de circulaţie/trafic din zonă etc;
– avizul M.C. nr. 2/2020 a fost obţinut după emiterea autorizaţiei de construire;

– planurile de situaţie prezentate 1.A 1B, 1C, nu sunt întocmite conform prevederilor pct.1.2 Anexa 1 la Legea nr.50/1991, nu sunt vizate de către OCPI, pentru imobil identificat cu număr cadastral, denumirea străzii, cu descrierea prin totalitatea elementelor topografice determinante suprafeţe, lungimi, distante- km, axe cote, cale rulare, trotuare etc.

– documentaţia tehnică DTAC nu conţine documentaţie cadastrală, extrasele de carte funciară de informare şi extrase de plan cadastral la data emiteri, (sunt anexate unele din anul 2020 şi 2022 după emitere A.C.), şi nu are la bază o expertiză tehnică, pentru lucrări de reabilitate, contrar prevederilor art.18 alin. 2 din Legea nr.10/1995 privind calitatea în construcţii, şi avizul 1.5.C., conform prevederilor legale, privind lucrările de intervenţii la construcţii existente.

Certificatul de urbanism nr.27/11.03.2019 a fost emis cu date incomplete, respectiv:

– la regimul tehnic nu sunt menționate prevederi urbanistice specifice căilor de
comunicaţie rutiere CcR din regulamentul local de urbanism RLU şi planşa de reglementări specifice, şi fără a se menţiona interdicţia de construire instituită pentru zona centrală şi fără a solicita o documentaţie de urbanism cf. menţiuni din prevederile R.L.0 —cap. IV.9 -subzona CcR; fără solicitarea avizelor/acordurilor necesare şi obligatorii pentru acest tip de lucrări cum ar fi:
– avizul de la Ministerul Culturi prin Direcţlile Judeţene de Cultură, fiind zonă protejată;

– acord I.S.C. pentru lucrări de intervenţie la construcţii existente, reabilitare căi de comunicaţie cf. prevederilor art.4 lit. c) din Procedura de emitere acord ISC, aprobată prin Ordin nr.486/500/2007, fapt ce contravine prev. art. 25 alin. 5) din normele metodologice de aplicare a Legii nr.50/1991, aprobat prin Ordin MDRL nr. 839/2009, în vigoare la acea dată; fără solicitarea studiilor de specialitate, studiul geotehnic, suport topografic actualizat si vizat de OCP1, expertiză tehnică pentru lucrările de intervenţie la construcţiile existente privind lucrări de reabilitarea străzi , contrar prev. art.18 alin2 din Legea nr.10/1995, studiu de circulaţie/ trafic din zonă etc.

Totodată, s-a transmis, cu răspunderea arhitectului șef al Primăriei Municipiului Câmpulung și cu termen permanent din 21.03.2022, să se acționeze în vederea corectării și prevenirii ulterioare a cazurilor. Procesele verbale au fost aduse la cunoștința Primăriei Câmpulung.

Cu toate aceste informații anexate, Inspectoratul de Stat în Construcții a solicitat Instituției Prefectului Argeș, ținând cont de prevederile art. 12 din Legea 50/1991 care spune că “autorizațiile de construire emise cu încălcarea prevederilor legale, pot fi anulate de către instanțele de contencios administrativ ca urmare a introducerii acțiunii de către prefect, în urma activității de control a Inspectoratului de Stat în Construcții”, să introducă acțiunea în instanță.

 

 

Ultimele Știri

Echipa PSD Argeș, la Mechrom Mărăcineni. Ne mândrim cu liderii mondiali în producția de componente pentru biciclete!

Echipa PSD Argeș, la Mechrom Mărăcineni. Ne mândrim cu liderii mondiali în producția de componente pentru biciclete! Echipa de...

Alte știri din aceeași categorie