13.5 C
Campulung Muscel
joi, 19 septembrie, 2024

Se schimbă actele de stare civilă din România

Alte Știri

Se schimbă actele de stare civilă din România. Se va întâmpla din luna septembrie. Autoritățile au adus modificări substanțiale Legii 119/1996 cu privire la actele de stare civilă. ”Se schimbă actele în România! Începând din septembrie”, se arată în OG 26/2022. Cererile privind actele civile pot fi acum depuse la oricare serviciu de evidență a persoanelor sau primărie din țară, nu doar la cele din anumite orașe. Ce alte modificări au mai fost făcute?

Românii trebuie să ia la cunoștință noile modificări! Actele de stare civilă, actele de naștere, de căsătorie și de deces nu vor mai fi completate manual. Autoritățile au decis ca din septembrie anul viitor documentele oficiale să fie tipărite pe formulare dedicate, arată o ordonanță apărută recent.

Se schimbă actele de stare civilă din România

,,Începând cu data de 24 septembrie 2023, exemplarul I al actelor de stare civilă se completează informatic și se păstrează în exemplarul I al registrelor de stare civilă pe suport hârtie”, se arată în OG 26/2022, act normativ prin care au fost aduse modificări substanțiale Legii 119/1996 cu privire la actele de stare civilă.

Mai mult decât atât, exemplarul II se va întocmai numai în format electronic tot atunci de către ofițerii de stare civilă din țară, dar și de către cei de la misiunile diplomatice și oficiile consulare de carieră ale României.

OG 26/2022 va permite tot din luna septembrie 2023 ca cererile în privința actelor civile să poată fi reduse la oricare serviciu de evidență a persoanelor sau primărie din țară, nu doar la cele din anumite orașe cum se întâmplă acum.

Ordonanța mai stabilește și că dacă la declararea copilului părinții nu se înțeleg în privința numelui acestuia, în actul de naștere se va înregistra prenumele din documentul emis de spital.

Numărul maxim de prenume din certificatul de naștere este de trei. În cazul în care în certificatul medical constatator al nașterii există mai multe prenume, în act se vor lua în considerare doar primele trei.

Acte pentru eliberarea unui certificat de naștere nou

În cazul în care ai pierdut un astfel de document trebuie să mergi la primăria de unde ai domiciliul. Aici trebuie să te prezinți cu următoarele documente:

  • cerere scrisă și semnată;
  • actul de identitate, atât în original, cât şi în copie;
  • dovada achitării unei taxe de timbru de 2 lei (se plăteşte la Direcţia Impozite şi Taxe Locale de care aparţineţi);
  • o copie după certificatul de naştere pierdut (dacă există).
Ultimele Știri

Ultimă oră. Accident grav la Mihăești. Se intervine în forță!

Ultimă oră. Accident grav la Mihăești. Se intervine în forță! Acesta s-a produs între două autoturisme și au fost...

Alte știri din aceeași categorie