După mulţi ani în care, din motive necunoscute, nu au mai fost organizate şedinţe de instruire, astăzi, 24 martie a.c., s-a reluat practica întâlnirilor cu secretarii unităţilor administrativ-teritoriale din judeţul Argeş. În cadrul acestei întâlniri, au fost dezbătute aspecte referitoare la legalitatea actelor administrative emise/adoptate de autorităţile administraţiei publice locale, modalitatea de redactare, precum şi actele care trebuie să însoţească actele administrative în vederea exercitării controlului de legalitate. În acest sens, se doreşte să existe o comunicare permanentă, pentru ca anumite practici să fie interpretate în comun, conform legii, pentru a se evita eventuale discrepanţe. Potrivit prevederilor legii nr.340/2004 privind prefectul şi instituţia prefectului şi ale H.G. nr.460/2006 pentru aplicarea unor prevederi ale legii nr.340/2004 privind prefectul şi instituţia prefectului, reprezentantul Guvernului în teritoriu, verifică legalitatea actelor adoptate/emise de autorităţile publice locale. Prefectul Mihail Oprescu a subliniat necesitatea şi, totodată, obligaţia secretarilor de a întocmi actele administrative, cu respectarea normelor de tehnică legislativă, precum şi cu respectarea condiţiilor de fond cerute de lege pentru adoptarea/emiterea lor. Totodată, astăzi, s-a programat şi următoarea întâlnire, care va avea loc în data de 28 aprilie, în cadrul căreia vor fi invitate şi deconcentrate, pentru a se discuta punctual pe problemele existente.