Știați că cel mai lung tunel din România situat și la cea mai mare altitudine este în Argeș? Unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din lume este Transfăgărășanul. Iar una dintre atracțiile acestuia este tunelul Capra – Bâlea Lac, cunoscut şi sub numele de Pasul Bâlea. Este o lucrare românească de artă rutieră situată la cea mai mare altitudine.
Construcţia tunelului Capra-Bâlea Lac, cunoscut şi sub numele de Pasul Bâlea, a început în anul 1972, străpungerea muntelui făcându-se în toamna anului 1973. Cu ajutorul a sute de oameni, majoritatea militari (dar, potrivit unor surse, şi deţinuţi din închisorile comuniste), peste 40.000 de metri cubi de rocă au fost excavaţi, urmând ca an mai târziu, în 1974, să aibă loc şi inaugurarea. A fost construit cu ajutorul a 120 de muncitori și s-au folosit 20 de tone de dinamită pentru a săpa în stâncă.
Acum aveți platforma la îndemână pentru ca anunțul dumneavoastră să apară în ziarul nostru. Puteți stabili singuri, durata apariției. E interesant nu? Trebuie doar să intrați pe ziaruldinmuscel.ro, la rubrica MICA PUBLICITATE, apoi să vă adăugați anunțul cu doar 3 lei.
Știați că cel mai lung tunel din România situat și la cea mai mare altitudine este în Argeș?
Tunelul Capra-Bâlea deţine și câteva recorduri, potrivit Consiliului Judeţean Argeş: cel mai lung tunel din România (887 m); lucrarea de artă rutieră situată la cea mai mare altitudine din România; străbate creasta Făgăraşului între vârfurile Paltinul (2398 m) şi Iezerul Caprei (2417 m) pe sub muntele Paltinul, între cotele 2.025 şi 2.042 metri; pentru realizarea lui au fost excavaţi peste 41.000 metri cubi de rocă, o cantitate imensă, mai mare decât cea extrasă din celelalte traversări.
Acum aveți platforma la îndemână pentru ca anunțul dumneavoastră să apară în ziarul nostru. Puteți stabili singuri, durata apariției. E interesant nu? Trebuie doar să intrați pe ziaruldinmuscel.ro, la rubrica MICA PUBLICITATE, apoi să vă adăugați anunțul cu doar 3 lei.
Având în vedere că Transfăgărăşan este deschis, de obicei, doar patru luni pe an, ținându-se cont de prognoza meteo şi de eventuala apariţie a unor fenomene meteo care ar putea pune în pericol viaţa celor care traversează această şosea, cum ar fi vânt puternic, inundaţii, ninsori abundente sau eventuale căderi de stânci ori copaci de pe versanţi, și tunelul se închide o dată cu acesta.
Transfăgărăşanul, una dintre cele mai importante atracţii turistice din ţară, cuprinde în total cinci din cele nouă tuneluri rutiere existente în România, având o lungime de circa 1,2 kilometri.