Tânărul de succes din Argeș care conduce un imperiu evaluat la peste 400 de milioane de euro. Familia Trandafir a pus bazele distribuitorului de bunuri de larg consum DRIM Daniel în urmă cu 30 de ani, deschizând iniţial un magazin de vânzare cu amănuntul în Piteşti. Un an mai târziu a început distribuţia şi astăzi este în topul celor mai mari jucători de pe piaţa de profil. Cum a reuşit familia Trandafir să ducă businessul DRIM Daniel la peste 105 milioane de euro şi să bată palma cu retailerul polonez Zabka?
CITEȘTE ȘI. Taxa care te lasă fără permisul de conducere. E nasol
Un mic magazin în Piteşti. Acesta a fost punctul de plecare al DRIM Daniel Distribuţie FMCG, companie care a crescut încet şi discret, devenind unul dintre cei mai mari jucători din sectorul de distribuţie de bunuri de larg consum. „Părinţii mei au ales numele. DRIM reprezintă practic iniţialele noastre – Daniel (tata), Radu (eu), Ioana (sora mea) şi Marcela (mama)”, povestea Radu Trandafir, administrator al DRIM Daniel.
Tânărul de succes din Argeș care conduce un imperiu evaluat la peste 400 de milioane de euro
CITEȘTE ȘI. Un angajator de top din România, angajează masiv. Zeci de joburi pentru care nu se cer studii superioare
De la un magazin în 1994, familia Trandafir, cea care a pus bazele companiei, a mai deschis unul, dar en-gros. Un an mai târziu, în 1995, familia intra în sectorul de distribuţie încheind un parteneriat cu Kandia Dulce, producător de ciocolată care este şi astăzi printre clienţii companiei din Argeş. „Am închiriat primul nostru depozit (60 mp) în Piteşti”, se arată pe site-ul DRIM Daniel. Tot în 1995, DRIM Daniel a semnat un contract cu Regal Corporation, companie cumpărată ulterior de Dr. Oetker.
CITEȘTE ȘI. Hai pe canalul nostru de Whatsapp. Pași foarte simpli
De aici s-au deschis drumurile în distribuţie, familia Trandafir încheiând tot mai multe contracte cu firme mari, care la acea vreme îşi făceau intrarea pe piaţa românească. În 1999, compania a terminat construcţia primului depozit, în Piteşti, având o suprafaţă de 600 mp şi birouri cu o suprafaţă de 200 mp. Astăzi, DRIM Daniel acoperă deja 20 de judeţe din ţară, are 450 de vehicule şi 11 depozite, dintre care 10 deservesc comerţul tradiţional şi unul, din zona Moldovei, acoperă clienţii din zona de benzinării.
CITEȘTE ȘI. România de la Argeș. Un COLOS deschide o nouă fabrică foarte aproape de Câmpulung Muscel
Cel mai important proiect recent este o investiţie de 4 milioane de euro într-o platformă logistică la Slatina, cu o suprafaţă de 7.000 mp pentru depozitare plus spaţii de birouri. Compania se ocupă cu distribuţia de bunuri de larg consum în special în zona de retail tradiţional, lucrând foarte puţin cu marii jucători din retailul modern.
CITEȘTE ȘI. Locuri de muncă ca pentru baștani. Totul fără experiență. Se oferă un salariu de 24.000 lei, lunar
„Sunt multe zone în care ne putem extinde. Clar ne dorim să diversificăm businessul pentru că momentan avem peste 90% în comerţul tradiţional. Credem în continuare în comerţul tradiţional, dar ne dorim să lucrăm şi cu modern trade şi cu reţelele de benzinării ”, povestea Radu Trandafir, care adăuga că deşi ponderea comerţului tradiţional în total scade, vânzările aici cresc. Compania are în prezent clienţi precum Nestlé, Mondelez, Mars, PepsiCo, Jacobs Douwe Egberts, Dr. Oetker, L’Oreal, Evyap sau Kandia Dulce. În total, compania are peste 30 de clienţi.
CITEȘTE ȘI. Noutatea oferită de REVOLUT. Era așteptată de toți utilizatorii
„Multe magazine mici îşi cumpărau branduri private ale hipermarketurilor sau din cash & carry şi atunci noi am văzut această problemă ca pe un risc, dar şi ca pe o oportunitate, înseamnă că exista o nevoie în piaţă de produse mai ieftine pentru a le avea la raft şi atunci am început să căutăm diverşi furnizori care să facă private label (marcă privată – n. red.) pentru noi şi am început să încercăm diverse produse“, spunea Radu Trandafir, administrator al DRIM Daniel.
CITEȘTE ȘI. Fabrica imensă din Câmpulung Muscel care și-a trimis 400 de angajați în șomaj! Se pune lacătul pe ușă!
Astăzi, compania ajunsă la a doua generaţie este controlată de Marcela Trandafir (52% din părţile sociale), Radu Trandafir (24%) şi Ioana Ioniţescu (24%), conform Termene.ro. Radu Trandafir este cel care conduce compania. Anul trecut, familia Trandafir a bătut palma cu retailerul polonez Zabka, care va prelua pachetul majoritar al DRIM Daniel. Tranzacţia va fi finalizată după îndeplinirea tuturor cerinţelor de reglementare. Valoarea deal-ului nu a fost făcută publică, dar este estimată de ZF la câteva zeci de milioane de euro. Continuarea o găsiți AICI.
CITEȘTE ȘI. Poartă nume regal și e pe primul loc în topul universităților din România
Urmărește știrile Ziarului din Muscel și pe pagina de Facebook, pe grupul Cititorii Ziarului din Muscel, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp.