Taxa obligatorie în România. Rămâi fără acte dacă uiți să o achiți! În caz contrar, riscă amenzi uriașe dacă sunt opriți de poliție. E nevoie de documente pentru evitare sancțiunilor și nicio excepție nu e acceptată. Dacă uiți sau pierzi din greșeală actele nu poți fi scutit de amendă.
CITEȘTE ȘI. Se schimbă plățile cu telefonul. Ce trebuie să știe cei care folosesc acest serviciu
Șoferii au de prezentat patru documente atunci când sunt opriți de poliție, potrivit Codului Rutier.
Iată care sunt acestea:
- Permisul de conducere
- Certificatul de înmatriculare (talonul auto)
- Asigurarea auto obligatorie (RCA)
- Cartea de identitate, buletinul sau pașaportul.
CITEȘTE ȘI. Atenție la bani. Monedele și bancnotele care sunt refuzate categoric de comercianți
Dacă un șofer nu dă certificatul de înmatriculare sau refuză să-l arate poate să primească o amendă de până la 1.320 de lei. Sancțiunea e echivalentă cu 6 până la 8 puncte de amendă, potrivit Codului Rutier actualizat. Aceeași amendă se aplică și la șoferii care nu au sau refuză să arate buletinul, permisul de conducere sau asigurarea RCA.
CITEȘTE ȘI. Când începe școala? Documentul care dă totul peste cap
Ca să evite sancțiunile, e important ca șoferii să se asigure că au toate documentele necesare înainte de a pleca de acasă și să le păstreze într-un loc accesibil în timpul călătoriei. De asemenea, este recomandat să verifici periodic valabilitatea documentelor și să înlocuiești orice act pierdut sau deteriorat cât mai repede posibil.
CITEȘTE ȘI. Ce sumă plătești lunar pentru o Dacia Duster luată prin leasing pe 4 ani. O poți da înapoi, dacă nu îți mai convine
Taxa obligatorie în România. Rămâi fără acte dacă uiți să o achiți!
Dacă ți s-a furat talonul auto sau l-ai pierdut, nu mai poți circula legal cu mașina. În această situație, este necesar să obții un duplicat al certificatului de înmatriculare. Pentru a face acest lucru, trebuie să te prezinți la Direcția de Înmatriculări Auto (DRPCIV) cu următoarele documente:
CITEȘTE ȘI. Veste imensă. Cine primește tichete casnice și cum pot fi folosite de beneficiari
- Cererea pentru eliberarea unui duplicat al certificatului de înmatriculare în caz de furt sau pierdere (care se completează pe loc).
- Fișa de înmatriculare vizată de organul fiscal competent teritorial, dacă ai schimbat domiciliul.
- Cartea de identitate a vehiculului originală și copia acesteia.
- Actul de identitate al solicitantului, atât în original, cât și în copie.
- Dovada achitării taxei pentru certificatul de înmatriculare.
CITEȘTE ȘI. Se schimbă plățile cu telefonul. Ce trebuie să știe cei care folosesc acest serviciu
Persoanele juridice au nevoie de documente care să ateste dobândirea personalității juridice, denumirea și sediul, în copie (de exemplu, certificatul de înregistrare la Registrul Comerțului), precum și împuternicirea reprezentantului legal al acestora.
Dacă actele sunt depuse de altă persoană decât titularul, e nevoie de procură specială autentificată de notarul public.
CITEȘTE ȘI. Dacă aveți acești BANI pe carduri, rămâneți fără ei. Ce e de făcut urgent
Taxa pentru eliberarea unui nou certificat de înmatriculare este de 37 de lei. Dacă este necesară întocmirea unei procuri, costul acesteia este de aproximativ 120 de lei. Înlocuirea unui act de înmatriculare pierdut sau furat poate că coste între 40 și 160 de lei.
CITEȘTE ȘI. Abonează-te la canalul de WhatsApp – Ziarul din Muscel și află primul cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Ziarului din Muscel și pe pagina de Facebook, pe grupul Cititorii Ziarului din Muscel, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp.