În ce condiții ați preluat conducerea Inspectoratului Școlar Județean Argeș?
– Am preluat în condiţii bune, făceam parte din această echipă la inspectorat, numai că eram cu un pas mai jos, sper ca să mergem cât mai sus, este loc de mai bine, mai ales în educaţie. Vreau cât mai multe lucruri bune să se întâmple în judeţul Argeş pe acest domeniu al educației, putem evidenţia de la elevi cu rezultate foarte bune, procent de promovare din ce în ce mai bun, vreau prin parteneriatele pe care le întreprindem, să reuşim, să conştientizăm mai mult toţi actorii implicaţi în procesul de învăţământ, pentru că toată atenţia se îndreaptă spre profesori, dar nu trebuie să uităm de familie, de autorităţile locale, de agenţii economici care pot fi partenerii noştri corecţi şi loiali în activitatea noastră de educaţie.
Ce proiecte v-ați propus pentru perioada imediat următoare?
Proiectul numărul unu care va fi pe termen scurt, mediu şi lung, îl reprezintă învăţământul profesional şi tehnic şi şcoala profesională, trebuie să profităm de legea care s-a introdus din acest an, şcoala profesională începând cu clasa a noua şi continuăm în 2014 şi cu clasa a zecea. Agenţii economici vin cu propuneri pentru necesarul de forţă de muncă iar noi trebuie să răspundem pentru necesarul de muncă al lor, cu o încadrare corectă, la liceele tehnologice, cu clase pe profilul care este cerut în piaţa muncii, pentru că altfel dacă vom face tot haotic de a acoperi normele didactice ale profesorilor, nu vom avea un învăţământ de calitate şi nu vom avea un învăţământ axat pe nevoia pieţii. Am încurajat şi am fost în vizită acolo, am vorbim cu cei de la Fontana, ei sunt într-o continuă dezvoltare au nevoie în acest sens de sculer matriţer, de mecanic, de operator pe maşinile acelea destul de sofisticate şi în timpul în care vorbim elevii merg în practică pe grupe formate cu maiştri instructori. Eu zic că pe zona acea de Câmpulung este un parteneriat destul de bine conturat, venind spre zona Piteşti, încercăm la Mioveni să încheiem un parteneriat într-un timp scurt cu uzinele Dacia, tot pe aceaşi componentă de a aduce elevi, absolvenţi pe meseriile care se caută pe agentul economic care şi vine în parteneriat, coborâm în Piteşti spre sudul judeţului şi avem o cerere pe piaţa muncii pentru strungari, macaragii în industria textilă, sunt nişte domenii pe care le ştim cu toţii care au fost abandonate, dar nu au fost abandonate corect, iar agenţii economici care au nevoie de asemenea specializări nu au avut de unde să îşi ia elevi sau absolvenţii pe care să îi poată angaja. Prin parteneriat cu un consorţiu de firme au posibilitatea să facă un parteneriat de muncă încă din timpul şcolii profesionale sau liceului când împlineşte vârsta de 16 ani acest lucru ţine de elevul respectiv, este evident că agentul economic care va sprijini funcţionarea unei clase pentru profilul pe care îl caută, dintr-o clasă de 28 de elevi va alege ce este mai bun din clasa respectivă, este un lucru bun pentru că această competiţie de a fi cel mai bun va conduce pentru unii la obţinerea unui loc de muncă, iar ceilalţi trebuie să îşi caute în altă zonă, dar va stimula procesul instructiv-educativ ca cei mai buni să primească jobul la momentul respectiv.
Cu ce echipă veți implementa proiectele în cadrul instituției pe care o conduceți?
Avem cel de-al doilea inspector general şcolar adjunct în persoana doamnei profesor Răduţu Ana, de la Curtea de Argeş avem echipa lucrativă de inspectori chiar dacă o parte din colegi au demisionat preferând să se întoarcă la catedră, am depăşit cu bine aceste momente de tranzit, acum suntem în plină campanie, cu definitivatul şi titularizarea.