La Bruxelles se tipărește un ziar cu denumirea DNA. Nu are nicio legătură cu DNA-ul de la noi, dar cert este că se vând foarte bine toate edițiile tipărite. Pe la colțuri dar și de multe ori în public, oamenii vorbesc despre DNA ca având un rol extrem de important, în campaniile electoarele a devenit ,,un candidat” despre care s-a vorbit, gratis în fiecare zi, că ar putea să preia atribuțiile primarilor la instituțiile publice, fără niciun fel de impediment, mai ales că în Argeș, politicienii sunt arestați pe bandă rulantă, DNA poate lua decizii asupra unor investiții, DNA poate face multe, chiar uneori regla și problemele sentimentale atunci când intervin banii ilegal. Pe baza acestui subiect am stat de vorbă cu jurnalistul Mihaela Ivașcu ce are o experiență de peste 20 de ani în demersul jurnalistic cu oamenii legii.
Mihaela te rog să ne spui, cum sunt privite știrile despre oamenii legii, în comparație cu un reportaj de promovare a unei zone turistice?
– Ca jurnalist pe Fapt Divers pot spune că munca de teren îți dă bătăi de cap, redactarea nu îți ia foarte mult timp, cum este cazul unei documentări pentru un reportaj, spre exemplu. Și mai mult decât atât o știre de Fapt Divers are mult mai multe vizualizări, sau este mult mai căutată de cititori decât un interviu, spre exemplu. În urmă cu câțiva ani, colegii mei de breaslă știu foarte bine, un spânzurat, o crimă cu mult sânge, pe prima pagină vindea ziarul. Și dacă stau bine să mă gândesc și acum dacă ai pune pe prima pagină, pe unul decapitat tot așa s-a vinde ziarul. Numai că în prezent se pune accent pe faptul că un copil are un leu să cumpere un ziar de la chioș, cu ce rămâne acest micuț pe retină. Ce va face el când va fi mare, dacă toată tinerețea lui este marcată de sânge în subconștient? Concluzia este simplă, oamenii caută Fapt Divers.
Cum infracționalitatea este în scădere a apărut pe tapet DNA-ul, cel care își face treaba zilnic, bagă la pușcărie pe cei din mediul politic?
– Da așa este. Oamenii sunt disperați, caută dreptatea s-au săturat de minciuni politice și de lipsa banilor. Atunci când văd prin presă, că cei care s-au îmbogățit din banii statului și ei muncesc pentru 700 de lei, și trebuie să mai întrețină și o familie apar frustrările. Presa a speculat acest lucru și DNA-ul a primit în acest timp notorietate.
Pentru că tot am vorbit despre notorietatea DNA-ului, ce părere ai, dacă această instituție ar avea un trust de presă, ar deveni rapid lideri de audiență?
– Sunt convinsă că Da. Dacă întrebi un copil de 7 ani dacă a auzit de DNA, cu siguranță va știe, pentru că familia lui vorbește în casă permanent de această instituție. Mass-media vorbește despre activitatea acestei instituții. Și mamaia dintr-un cătun care nu are TV în casă, și ascultă la Radio, a auzit de DNA. Sunt convinsă că informațiile DNA-ului transmise prin diferite mijloace de comunicare, încununate într-un trust de presă, ar avea cel mai mare succes pe piață în momentul de față!