Unde trebuie să vă adresaţi dacă nu aţi primit cardurile sau dacă nu au fost încărcate.
Autorităţile vin cu răspunsuri la cele mai importante întrebări legate de programul “Sprijin pentru România”. Iată câteva dintre cele mai importante întrebări la care Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a răspus:
Cui pot fi adresate întrebările referitoare la listele cu beneficiari eligibili pentru tichete sociale pentru produse alimentare și mese calde?
Unde trebuie să vă adresaţi dacă nu aţi primit cardurile sau dacă nu au fost încărcate
Vă rugam să adresați Casei Teritoriale de Pensii – respectiv Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) – din județul de reședință. Aici poți adresa orice întrebare referitoare la eligibilitatea dumneavoastră.
Criteriile de eligibilitate pentru tichete sociale pentru produse alimentare și mese calde sunt detaliate la Art. 3 și Art. 4 ale Ordonanței de Urgență a Guvernului României, nr. 63 / 2022.
Cum procedez dacă doresc să am cardul expediat la o adresă diferită de cea din evidențele Casei Teritoriale de Pensii. Sau a Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială ?
Distribuirea la o altă adresă/ reexpedierea unei trimiteri poştale, la solicitarea destinatarului, se va putea face în următoarele condiții:
(1) La solicitarea destinatarului sau a unei persoane împuternicite de către acesta, în baza completării unei cereri depuse la subunitatea poştală de distribuire. Care poate fi expediată şi prin trimitere de corespondenţă.
Care este valabilitatea sumelor încărcate pe cardul social pentru produse alimentare și mese calde. Și ce se întâmplă cu tichete sociale pentru produse alimentare și mese calde neutilizate în termenul de valabilitate?
Sumele disponibile pe card sunt valabile 12 luni, de la data încărcării lor pe card. Tichetele / sumele neutilizate în termenul de valabilitate de 12 luni de la alocare vor expira si vor fi retrase, fără posibilitatea realocării.
Cum se folosesc tichetele sociale (cardul) pentru produse alimentare și mese calde?
Cardurile vor putea fi utilizate, numai după confirmarea distribuirii către beneficiar, virarea alocației (tichetelor) pentru produse alimentare și mese calde și activare, la orice unitate parteneră a emitentului.
Sumele alocate (tichetele sociale) trebuie utilizate numai și numai pentru achiziționarea de alimente de bază și mese calde. Cardurile permit atât plăți cu PIN, prin inserarea cardului în terminalul POS și introducerea codului personal de identificare (PIN), cât și plăți “contactless” (fără introducere în terminalul POS) prin simpla apropiere a cardului de terminalul POS.
Cum activez suportul electronic/ cardul pentru Tichetele Sociale Produse Alimentare și Mese Calde?
Cardul pentru Tichete Sociale Produse Alimentare și Mese Calde se activează cu ocazia primei tranzacții, utilizând codul PIN-ul furnizat de emitent.