-0.9 C
Campulung Muscel
vineri, 22 noiembrie, 2024

Vrei să devii poliţist, iată ce trebuie să faci!

Alte Știri

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Argeş, cu sediul în municipiul Piteşti, str. Victoriei, nr. 60, judeţul Argeş, organizează recrutarea candidaţilor pentru admiterea în instituţiile de învăţământ care pregătesc personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne – sesiunea ianuarie 2018.

  1. OFERTA EDUCAŢIONALĂ SESIUNEA IANUARIE 2018

Recrutarea candidaţilor se realizează în raport de oferta educaţională prevăzută la instituţiile de învăţământ ale M.A.I, în funcţie de domiciliul/reşedinţa înscrisă în cartea de identitate.

Locurile la instituţiile de învăţământ care pregătesc personal pentru nevoile M.A.I. sunt comune pentru femei şi bărbaţi.

Numărul de locuri aprobate la Școlile postliceale ale M.A.I. sunt prezentate în Anexa nr. 1 la prezentul anunţ (în raport de oferta educaţională prevăzută în Dispoziția directorului general al D.G.M.R.U. nr. II/19146 din 10.10.2017).

Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Argeş, denumit în continuare unitate de recrutare, are sarcina de a recruta candidaţi, pentru:

Învăţământul postliceal

  1. concursul de admitere la Şcoala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina;
  1. concurs de admitere la Şcoala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureşan” Cluj-Napoca;
  1. concursul de admitere la Şcoala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea (doar în situaţia în care candidaţii nu au domiciliul/reședinţa într-un judeţ limitrof frontierei de stat);
  1. CONDIŢII LEGALE ŞI CRITERII SPECIFICE PENTRU RECRUTAREA CANDIDAŢILOR

Condițiile legale și criteriile specifice necesar a fi îndeplinite cumulativ pentru recrutarea candidaţilor sunt după cum urmează, aşa cum sunt prevăzute în art. 10 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, precum şi de art. 6 din Anexa 2 la Ordinul MAI 140/2016:

  1. a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
  1. b) să cunoască limba română scris şi vorbit;
  1. c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  1. d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;
  1. e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi, sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
  1. f) să fie absolvenţi de liceu, cu diplomă de bacalaureat;
  1. g) să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist;
  1. h) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  1. i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
  1. j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  1. k) să nu au desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
  1. l) să aibă înălţimea de minim 1,70 m bărbaţii şi 1,65 m femeile;
  1. m) să nu aibă semne particulare evidente sau tatuaje neacoperite de vestimentaţie, în ţinută de vară;
  1. n) să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
  1. o) să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ.

De la condiţiile legale şi criteriile specifice de înscriere nu se acordă derogări !!!!

Candidaţii care optează pentru participarea la concursurile de admitere la instituţiile de învăţământ pentru formarea iniţială, în armele şi specializările/specialităţile pentru care unităţile I.G.P.R. au sarcini de recrutare, în sesiunea 2018, trebuie:

  1. a) să se exprime personal, liber, fără echivoc şi în deplină cunoaştere a condiţiilor şi criteriilor pe care trebuie să le îndeplinească în vederea participării la etapele concursului de admitere;
  2. b) să formuleze în scris opţiunea potrivit ofertei educaţionale;
  3. c) să se adreseze pentru recrutare potrivit organizării administrativ-teritoriale și specialităţii pentru care optează, în raport de domiciliul/reședinţa înscris/ă în cartea de identitate;
  4. d) să îndeplinească în mod cumulativ condiţiile şi criteriile stabilite de actele normative și dispoziţiile incidente;
  5. e) să se prezinte și să promoveze evaluarea psihologică pentru a fi declaraţi “Apt psihologic” de către specialiştii Centrului de Psihosociologie al M.A.I., conform prevederilor legale în vigoare;
  6. f) să constituie fişa medicală completată la toate capitolele de specialitate prevăzute şi concluzionată: “Apt pentru instituții de învățământ MAI”, conform prevederilor legale în vigoare;
  7. g) să constituie dosarele de candidat în volum complet şi să le depună până la termenele limită prevăzute în prezentul anunţ.

III. DEPUNEREA CERERILOR DE ÎNSCRIERE ȘI CONSTITUIREA DOSARULUI DE RECRUTARE AL CANDIDATULUI

Cererile-tip de înscriere la sesiunea de admitere ianuarie 2018 se vor primi până la data limită: 05 decembrie 2017.

Înscrierile se fac la sediul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Argeş, din Municipiul Piteşti, str. Victoriei, nr.60, în zilele de MARŢI, MIERCURI și JOI, între orele 09,00 – 12,00 şi 12,30 – 15,00.

Modelele pentru cererea de înscriere la concursul de admitere la unităţile de învăţământ posliceal ale M.A.I. şi pentru declaraţia de confirmare a luării la cunoştinţă despre condiţiile legale, criteriile specifice, condiţiile de organizare a concursului şi măsurile care vor fi luate în cazul neîndeplinirii acestora, precum şi acordul pentru efectuarea verificărilor specifice se regăsesc în Anexele 2 și 3 la prezentul anunţ.

Odată cu depunerea cererilor-tip de înscriere, candidații vor depune și DOSARUL DE RECRUTARE care se constituie în conformitate cu prevederile Ordinului M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare şi conţine următoarele:

  1. a) cererea de înscriere la concursul de admitere – Anexa 2 la prezentul anunț;
  1. b) curriculum vitae – Europass (CV) – Anexa 4;
  1. c) declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptare a condiţiilor de recrutare – Anexa 3;
  1. d) copii ale actului de identitate, carnetul de muncă/certificat stagiu de cotizare şi, dacă este cazul, livretul militar;
  1. e) diploma de bacalaureat şi foaia matricolă de liceu;
  1. f) următoarele documente în copie: certificatul de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, certificatul de căsătorie, precum şi ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;
  1. g) autobiografia şi tabelul nominal cu rudele candidatului – anexele 5 şi 6;
  1. h) cazierul judiciar al candidatului (Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către I.P.J. Argeş, pe baza consimţământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit şi de un certificat de cazier judiciar, în termen de valabilitate, depus de candidat);
  1. i) fişă medicală tip de încadrare în M.A.I. (va fi introdusă în dosarul de recrutare, după incheiere până cel târziu la data de 15.12.2017);
  1. j) certificatul de examinare psihologică (va fi introdus în dosarul de recrutare după transmiterea acestuia de către Centrul de Psihosociologie al M.A.I.);
  1. k) caracterizare de la ultimul loc de muncă sau, după caz, de la unitatea de învăţământ, în original;
  1. l) trei fotografii color 3×4 cm şi două fotografii color 9×12 cm;
  1. m) dosar plic;
  1. n) alte documente solicitate de către instituţiile de învăţământ/inspectoratele beneficiare.

Documentele vor fi prezentate de către candidat în original, urmând a fi certificate pentru conformitate în prezența acestuia, conform prevederilor legale. 5

Precizăm faptul că nu se acceptă xerocopierea documentelor originale care prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță și care nu permit stabilirea autenticității acestora sau sunt plastifiate.

În situația în care, din inițiativa candidatului se prezintă la dosar copii legalizate ale unor documente, acestea vor fi acceptate.

În situaţia în care candidaţii au absolvit anterior studii liceale în instituţii acreditate de învăţământ preuniversitar din străinătate vor prezenta la înscriere dovada echivalării acestor studii de către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor, din cadrul M. Ed. N.C.S., în condiţiile legii.

Candidaţii etnici/minoritari care se înscriu pentru locurile alocate distinct acestora, declară pe propria răspundere apartenenţa la etnia/minoritatea respectivă (declarație la notar) şi depun o adeverinţă emisă de o organizaţie etnică/minoritară, constituită potrivit legii.

Candidaţii pot opta pentru una sau mai multe şcoli postliceale, în măsura în care graficele/calendarele concursurilor de admitere realizate de către instituţiile organizatoare permit participarea la probele de concurs. În acest caz, candidatul constituie dosare de recrutare distincte pentru fiecare instituţie de învăţământ pentru care optează. Pe lângă toate documentele prevăzute pentru dosarul de recrutare, se depun în dosarele de recrutare suplimentar fişa medicală şi rezultatul evaluării psihologice în xerocopii certificate pentru conformitate cu originalele de către şeful structurii de resurse umane care a realizat recrutarea.Totodată, aceştia vor relua întreaga procedură stabilită pentru concursul de admitere – înscriere concurs, susţinere probe eliminatorii – contravizita medicală, probele de verificare a aptitudinilor fizice şi testul de cunoştinţe.

  1. EVALUAREA PSIHOLOGICĂ

Evaluarea psihologică a candidaţilor, se efectuează la nivelul I.P.J. Argeş, de către specialiştii din cadrul Centrului de Psihosociologie al M.A.I., potrivit planificării întocmite împreună cu inspectoratele judeţene de poliţie. Tabelul privind candidaţii programaţi la testare, data şi ora examinării, documentele şi materialele necesare, locul de desfăşurare al acesteia precum şi rezultatele testării vor fi afişate pe site-ul http://ag.politiaromana.ro, respectiv la Avizierul unităţii din Mun. Piteşti, str. Victoriei nr.60. Candidaţii înscrişi au OBLIGAŢIA de a urmări site-ul respectiv şi de a se informa permanent cu privire la orice modificare adusă cu privire la admiterea ianuarie 2018.

Pentru candidaţii care nu au promovat testarea psihologică activitatea de recrutare încetează.

  1. EXAMINAREA MEDICALĂ

Examinarea medicală se realizează pentru toți candidații la Centrul Medical Județean Argeș din cadrul M.A.I, în baza adresei Serviciului Resurse Umane a Inspectoratului de Poliție Județean Argeș și a adeverinţei cu antecedentele medicale eliberată de medicul de familie.

Examinarea medicală a candidaților constă în evaluarea detaliată a stării de sănătate, conform baremelor medicale în vigoare. Aceasta se concretizează prin completarea fişei medicale-tip.

Fișa medicală-tip se eliberează personal candidaților în baza adresei I.P.J. Argeş și se va încheia până cel târziu 15.12.2017.

Pentru candidaţii care au fost declaraţi „Inapt medical” activitatea de recrutare încetează.

  1. ALTE SITUAŢII CARE DETERMINĂ ÎNCETAREA ACTIVITĂŢII DE RECRUTARE ŞI SELECŢIE

Activităţile de recrutare şi selecţie încetează pentru candidaţii aflaţi în următoarele situaţii:

– nu depun în termenul – limită stabilit dosarul de recrutare în volum complet;

– încearcă sau fraudează, prin orice mijloace, activitatea de recrutare şi selecţie;

– nu îndeplinesc în mod cumulativ condiţiile şi criteriile de admitere.

În cazul în care identificarea situaţiilor menţionate se face după încheierea admiterii, candidatul respectiv pierde locul obţinut prin concurs indiferent de anul de şcolarizare în care se află.

Candidaţii se pot retrage în orice etapă a recrutării sau a desfăşurării concursului de admitere.

VII. ÎNSCRIEREA ȘI SUSȚINEREA CONCURSURILOR DE ADMITERE DE CĂTRE CANDIDAȚII SELECȚIONAȚI

Candidaţii care au dosarele de recrutare corect şi complet întocmite prezintă la sediul instituţiei de învăţământ pentru care au optat, în vederea înscrierii la concursul de admitere, următoarele documente:

  1. a) cartea de identitate sau paşaportul, în original;
  2. b) diploma de bacalaureat în original;
  3. c) foaia matricolă a studiilor liceale în original;
  4. d) alte documente solicitate prin metodologiile/regulamentele de admitere (ex.: acte de studii în original).

Pentru tematică, bibliografie, graficele și perioadele referitoare la înscrierea, etapele de desfășurare a probelor eliminatorii, susținerea și conținutul probei de verificare a cunoștințelor la concursul de admitere, precum și pentru alte elemente de interes, se vor consulta de către candidați site-urile oficiale ale fiecărei unități de învățământ, respectiv www.scoalapolitie.ro – Școala de Agenți de Poliție ”Vasile Lascăr” Câmpina, www.scoalapolcj.ro – Școala de Agenți de Poliție ”Septimiu Mureșan” Cluj Napoca, www.avramiancu.ro – Școla de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră Oradea.

VIII. RECRUTAREA ȘI SELECȚIA COPIILOR AFLAȚI ÎN ÎNTREȚINEREA POLIȚIȘTILOR RĂNIȚI SAU DECEDAȚI CA URMARE A RĂNIRII ÎNTR-UN ACCIDENT DE MUNCĂ ȘI A COPIILOR PERSONALULUI MILITAR CLASAT INAPT SAU APT LIMITAT PENTRU SERVICIUL MILITAR ORI, DUPĂ CAZ, DECEDAT, ÎN TIMPUL ȘI ÎN LEGĂTURĂ CU EXERCITAREA ATRIBUȚIILOR DE SERVICIU

Recrutarea și selecţia candidaţilor beneficiari ai Ordinului M.A.I. nr. 35/2014 privind măsurile de sprijin acordate polițiştilor încadrați într-un grad de invaliditate şi familiilor acestora, precum şi familiilor polițiştilor decedați, respectiv ai Ordinului M.A.I.. nr. 108/2014 privind măsurile de sprijin acordate personalului militar încadrat într-un grad de invaliditate sau clasat apt limitat pentru serviciul militar şi familiilor acestora, precum şi familiilor personalului militar decedat se va realiza în conformitate cu prevederile actelor normative interne privind activitatea de management resurse umane în unităţile M.A.I., ale dispoziţiilor D.G.M.R.U. – M.A.I. și ale dispoziţiei I.G.P.R. nr. 26/11.04.2017 și nr. 100/20.10.2017.

Verificarea îndeplinirii condițiilor generale și a criteriilor specifice de admitere revine Inspectoratului de Poliție Județean Argeș, care transmite la D.G.M.R.U.-M.A.I. propunerea privind înmatricularea și documentația care fundamnetează aceasta, în copie.

Inspectoratul de Poliție Județean Argeș, ca urmare a primirii directe a cererii de înmatriculare aprobată, vor constitui dosarul de recrutare pentru candidații aflați în această situație.

Dosarul va fi transmis de unitatea de recrutare unității de învățământ pentru care se optează și conține:

-documentele prevăzute la Capitolul III din prezentul anunț

-adeverință care să ateste faptul că este în continuarea studiilor pentru copilul major aflat în întreținerea polițistului rănit sau decedat ca urmare a rănirii într-un accident de muncă

-formularul pentru înregistrarea accidentelor de muncă sau după caz procesul-verbal de cercetare a evenimentului în fotocopie

-decizia medicală avizată sau certificatul decizie medicală emisă pe numele polițistului rănit sau al polițistului decedat în fotocopie

-certificatul de deces al polițistului decedat, daca este cazul

Candidatul în situația prezentului capitol este planificat pentru examinarea medicală și evaluarea psihologică în mod similar celorlalți candidați, dacă s-a inițiat procedura de constituire a dosarului de recrutare până la data de 05.12.2017.

Anexele nr. 1 – 6 fac parte integrantă din prezentul anunţ.

Relaţii suplimentare pot fi obţinute de la Serviciul Resurse Umane, telefon 0248-607000 – interior 20113, 20110, 20111 şi pe site-ul http://ag.politiaromana.ro. Subcomisar de poliţie  Dragomir Dumitra Daniela, Şef Serviciu Resurse Umane.

Ultimele Știri

ULTIMĂ ORĂ. Incendiu devastator în Stâlpeni. Ard trei case!

ULTIMĂ ORĂ. Incendiu devastator în Stâlpeni. Ard trei case! În urmă cu puțin timp a fost anunțat la 112...

Alte știri din aceeași categorie